رئیس فدراسیون ورزش های روستایی؛

ایران در رقابت های جهانی عشایر در قرقیزستان شرکت می کند

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی از حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی عشایر در قرقیزستان خبر داد.

غلامرضا جعفری، رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: این رقابت ها در سه رشته کشتی سنتی، سوارکاری و چوب کشی برگزار خواهد شد و ورزشکاران کشورمان در هر سه رشته به میدان خواهند رفت.

وی زمان برگزاری این رقابت ها را شهریورماه اعلام کرد و متذکر شد: تلاش می کنیم ورزشکاران کشورمان در تمام رقابت های جهانی و بین المللی ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی حضور یابند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در تشریح برنامه های این فدراسیون برای سال ۹۷ یادآور شد: امسال علاوه بر مسابقات جهانی عشایر، برگزاری دو جشنواره بین المللی ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی با حضور ورزشکاران کشورهای دارای قرابت فرهنگی را در برنامه داریم.

جعفری همچنن از راه‌اندازی و تجهیز 2 هزار و ۳۰۰ خانه ورزش در روستاهای کشور خبر داد و ادامه داد: ایجاد این خانه های ورزش در راستای رشد ورزش در این مناطق و بویژه کمک به استعدادیابی برای توسعه ورزش قهرمانی بوده و و تجهیز این خانه ها تسریع شود.

وی در عین حال بر لزوم توسعه ورزش در روستاها تاکید کرد و این مهم را در تضمین امنیت روستایی، توانمندسازی جامعه مولد کشور، ارتقا سلامت و تعدیل هزینه های درمانی در روستاها برشمرد.

جعفری راه اندازی این خانه های ورزشی را محور فعالیت های فدراسیون در بخش ورزش روستایی عنوان کرد و با اشاره به وجود بیش از ۶۳ هزار روستا کشور تاکید کرد که تجهیز تمام این روستاها با روند فعلی به بیش از ۵۰ سال زمان نیاز دارد، لذا ضروری است توجه ویژه ای در بخش تخصیص اعتبارات به این حوزه صورت گیرد.

وی در عین حال تسریع در تجهیز خانه های ورزش روستایی را در تحقق شعار سال مبتنی بر حمایت از کالای ایرانی موثر دانست و بیان داشت: در ایجاد این خانه ها از تجهیزات ساخت داخل استفاده می کنیم که این امر می تواند حمایت چشمگیر از تولیدکنندگان ایرانی لوازم ورزشی باشد.

انتهای پیام/ح

راه‌اندازی و تجهیز بیش از 2 هزار خانه ورزش در روستاهای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.