رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از آغاز اجرای طرح نظارت ویژه دامپزشکی استان در ماه مبارک رمضان از 26 اردیبهشت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحیدرضا خامسی پوردر نشست خبری با بیان این‌که با بکارگیری حدود 500 نفر از دانش آموختگان رشته‌های دامپزشکی این نظارت را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: 21 کشتارگاه دام به سالن پیش سرد لاشه‌های دامی مجهز شده است و در زمینه کشتارگاه طیور وضعیت ما قابل قبول است. هم اکمون این استان  با3 خط کشتار بوقلمون رتبه نخست کشور را دارد.

وی در تشریح عملکرد اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال 96 به ضبط 260 تن لاشه‌ غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام اشاره و خاطر نشان کرد:  در کشتارگاه‌های طیور بالغ بر 60 میلیون قطعه کشتار انجام شد که بالغ بر 16 میلیارد تومان معدومی داشتیم.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از افتتاح نخستین کشتارگاه مستقل بلدرچین در سال 97 در استان خبر داد.

در ادامه محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به فعالیت  160 درمانگاه، 120 داروخانه، 24 آزمایشگاه دامپزشکی، 13 شرکت دارو و واکسن، 16 کارخانه تولید دارو و 44 مرکز پخش واکسن  دام در استان ابراز داشت: این استان دارای 33 کشتارگاه دام و 19 کشتارگاه صنعتی دام و طیور است و بیش از 7 هزار مرکز عرضه کار توزیع فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارد.

رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: از ابتدای سال 96 آنفلوآنزا آغاز شد، تا برج 10 بیماری در استان ما نفوذ نکرد اما بالاخره وارد شد، در شهرستان‌های کاشان و گلپایگان به سبب واحدهای غیرمجاز کار بسیار سختی بود؛ در مجموع 42 کانون در استان داشتیم که 1 میلیون و 340 هزار و قطعه پرنده معدوم‌سازی شد که میزان بسیار کمی است؛ از این تعداد 207 هزار و 853 قطعه طیور بومی معدوم‌سازی شد.

مصطفی کردآبادی خاطرنشان کرد: مبلغ 2 میلیارد و 359 میلیون تومان خسارتی بود که اداره کل دامپزشکی تا پایان اسفندماه به واحدهای مرغداری و طیور روستایی پرداخت کرد.

وی ابراز داشت: در سال 95، نزدیک به 4 میلیون قطعه معدوم‌سازی در 70 کانون صنعتی داشتیم که در سال 96 به 26 کانون کاهش یافت ؛ در کانون‌های بومی و روستایی به خاطر افزایش اطلاعات عمومی تعداد کانون‌ها به 15 واحد تقلیل پیدا کرد؛ در طیور رنگی نیز واحدهای غیرمجازی در شهرستان گلپایگان بود؛ در سال 95، 338 هزار و 326 قطعه بوقلمون به  سبب بیماری معدوم‌سازی شد و سال 96 اصلاً واحد درگیر برای بوقلمون نداشتیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.