بهره برداری از مرکز روزانه نگهداری سالمندان خورمیز در آینده نزدیک

رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: از بهره برداری مرکز روزانه نگهداری سالمندان در روستای خورمیز شهرستان مهریز تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: مرکز روزانه نگهداری سالمندان در روستای خورمیز  شهرستان مهریزبا ۹۵ درصد پیشرفت کار با ۲۰۰ مترمربع زیربنا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا علیزاده با اشاره به جایگاه افراد سالمند در فرهنگ اسلامی و ایرانی افزود: سالمندان بخشی از جامعه هدف بهزیستی هستند که رویکرد حمایتی از این قشر در دستور کار قرار دارد.

وی  با اشاره به تغییر بافت جمعیتی منطقه و رتبه دوم مهریز از لحاظ جمعیت سالمندی در استان یزدگفت: این تغییرات نشان از حرکت جمعیت از میانسالی به سمت سالمندی است و گسترش و احداث مراکز سالمندی در این ارتباط ضروری است.

رئیس اداره بهزیستی مهریز ادامه داد: هم اکنون سه مرکز نگهداری سالمندان با زیرپوشش قرار دادن ۲۵۰ نفر در این شهرستان فعال است و چهارمین مرکز با کمک‌های خیری در روستای خورمیز افتتاح می‌شود.

علیزاده با اشاره به  نقش مهم مردم با بهزیستی در انجام طرح‌های اجتماعی و فرهنگی گفت:یک خیر برای ساخت مرکز روزانه نگهداری سالمندان در روستای خورمیز این شهرستان پنج میلیارد ریال کمک کرده است.

روستای خورمیز با سه هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت مهریز از کمک‌های بهزیستی و همین تعداد از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ی

ساخت مرکز روزانه نگهداری سالمندان در روستای خورمیز 

 

برچسب ها: بهزیستی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.