۵۰درصد از خانه‌های روستائیان استان یزد مقاوم سازی شده است

مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد گفت: مسئولان توجه ویژه‌ای نسبت به وضعیت معیشتی روستائیان داشته باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با با بیان اینکه  تاکنون۲۰ هزار تسهیلات مقاوم سازی به روستائیان استان پرداخته شده است گفت: ۵۰درصد از خانه‌های روستائیان استان یزد مقاوم سازی شده است.

قربانیان افزود : تاپایان سال ۹۶ در ۴۰ روستای استان طرح هادی انجام شده است که روستا‌های شهرستان خاتم در این راستا الویت اول استانی را دارا است.

وی افزود:درحال حاضر ۴ هزار تسهیلات  از مجموع تسهیلات پرداخت شده در استان، مربوط به شهرستان خاتم بوده که در زمینه جذب این تسهیلات هم مقام اول استانی را دارد.

قربانیان ادامه داد:مسئولان استانی باید در بخش روستائی از جمله بخشداران توجه ویژه‌ای نسبت به وضعیت معیشتی روستائیان داشته باشند.

وی به ایجاد اشتغال وتوسعه پایدار در روستا‌ها تاکید کرد و افزود:یکی از برنامه‌های مهم بنیاد مسکن در سالجاری حفظ آثار وساختمان‌های باارزش روستایی باهدف ایجاد اشتغال وتوسعه پایدار است.

 قربانیان گفت:بنیاد مسکن در سال‌۹۶ حرکت واحد‌های بومگردی را را دنبال می‌کند که هرکدام از روستا‌های هدف گردشگری در الویت هستند و روستا‌های دیگر هم چنانچه آمادگی داشته باشند براساس دستور العملی که از بنیاد مسکن داریم می‌توانیم باهمکاری میراث فرهنگی استان نسبت به ایجاد ارائه تسهیلات به عنوان یک اشتغال پایدار  در روستا به آنها کمک کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت:این بنیاد آمادگی دارد در صورت آمادگی روستائیان وتمایل آنان می‌توانند به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند وسند مالکیت خانه‌های روستایی خودرا دریافت کنند.

در ادامه این نشست بمانی معاون مشارکت‌های اشتغال مراکز غیر دولتی بهزیستی استان در این نشست از ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن از سوی بهزیستی به مردم شهرستان خاتم خبر داد.

بمانی خاطر نشان کرد:درساخت مسکن روستایی اگر زمینه فراهم شود جامعه هدف آمادگی داشته باشد ما می‌توانیم سهمیه آب واگذار کنیم.

همچنین فاضلی فرماندار شهرستان خاتم گفت:۴۰%درصد از جمعیت این شهرستان روستایی و ۶۰%آن شهری است که نیاز است دراین بخش نگاه ویژه‌ای به بخش روستایی این شهرستان صورت گیرد.

فاضلی  افزود:باتوجه به اجرای طرح‌های هادی در روستا ماشاهد مهاجرت معکوس به روستا‌های این شهرستان هستیم.

وی خواستار اجرای طرح هادی با نظارت بیشتری شد، تامین نیروانسانی اداره بنیاد مسکن شهرستان، افزایش زمین‌های مسکونی روستایی، پرداخت بلاعوض به صورت یکنواخت به مردم ورفع مشکل آبرسانی روستا‌ها از دیگر موضوع هایی بود که فرماندار  خاتم به آنها پرداخت.

انتهای پیام/ی

توجه  ویژه مسئولان  به وضعیت معیشتی روستائیان

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.