مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ظرفیت های مناسب و بالای استان زنجان در زمینه توسعه صنعت پرورش گیاهان دارویی خبر داد.

ظرفیت بالای استان زنجان در زمینه توسعه صنعت پرورش گیاهان داروییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان موضوع منابع طبیعی و محیط زیست را جدای از هم ندانست و گفت: اتفاقاتی که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست می افتد اگر اصولی باشد خدمت به عرصه سلامت است و در صورت غفلت از این دو مقوله شاهد حوادث ناگوار خواهیم بود.
وی گرد و غبار را حاصل غفلت انسان ها از طبیعت و محیط زیست عنوان کرد که در صورت عدم توجه جدای از تهدیدهای اقتصادی، امنیت انسان و موجودات زنده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
آقاجانلو با بیان اینکه خوشبختانه در زنجان کانون گرد و غبار شناسایی نشده است، افزود: البته اگر موضوع گرد و غبار را جدی نگیریم و به پروژه های مربوط به مدیریت گرد و غبار و طرح های حفاظتی و آبخیزداری توجه نکنیم ممکن است با این پدیده مواجه شویم.
وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری از منابع پایه نظیر آب، خاک، هوا و پوشس گیاهی خاطرنشان کرد: روش های حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی و محیط زیست باید با دید جامع و اصولی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح و احیا مراتع در سال 97 در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار دارد به ظرفیت موجود در زنجان در زمینه توسعه صنعت پرورش گیاهان دارویی و به اجرای طرح تحقیقاتی این اداره کل با دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان پراکنش گیاهان دارویی در زنجان با هدف شناسایی ظرفیت و پتانسیل استان اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

کانون گرد و غبار در استان زنجان شناسایی نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.