مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه بیش از 2.2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که با این وجود جز هفتمین کشور تولیدکننده در دنیا هستیم.

ایران جز کشورهای پیشرو در بخش طیور/حمل و نقل مناسب امری مهم در کاهش تلفات جوجهبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن رکنی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در همایش بین المللی مدیریت معرفی خودرو حمل و نقل جوجه با اشاره به اینکه ایران جز کشورهای پیشرو در بخش طیور در دنیا به شمار می رود، اظهار کرد: سالانه بیش از 2.2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که با این وجود جز هفتمین کشور تولیدکننده در دنیا هستیم.

وی متوسط سرانه گوشت مرغ در کشور 28 کیلو اعلام کرد و افزود: این درحالی است که متوسط سرانه دنیا 14 کیلو بوده که این امر بیانگر افزایش 2 برابری تولید و مصرف در دنیاست.

رکنی با اشاره به اینکه عوامل موثری در تولید گوشت مرغ دخیل است،بیان کرد: در تولید گوشت مرغ بحث های بهداشتی در جوجه کشی و حمل و نقل باید رعایت شود که متاسفانه در برخی مواقع به سبب برخی مشکلات در حمل و نقل شاهد تلفات جوجه هستیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و 268 میلیون جوجه گوشتی یک روزه و 38 میلیون جوجه یک روزه تخم گذار در کشور تولید شد .

وی با اشاره به اینکه شرایط حمل و نقل جوجه بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: البته در برخی مواقع شاهد حمل جوجه یک روزه با مینی بوس،وانت، کامیون و اتومبیل هستیم که به سبب طولانی بودن مسیرهای حمل و نقل تلفاتی رخ می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه بیش از  از یک میلیارد و 250 میلیون جوجه گوشتی در کشور تولید می شود، اظهار کرد: وزن جوجه های تولیدی در اثر حمل و نقل نادرست حدود 130 هزارتن کاهش می یابد که به همین خاطر برای ورود بخش خصوصی در زمینه حمل طیور با خودورهای مجهز  اقداماتی انجام داده ایم . این امربه سبب منافع بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بخش دولتی درهر جایی که لازم باشد حمایت های لازم از آنها را به عمل خواهد آورد.

رکنی با بیان اینکه تلفات جوجه در فصل گرما معضل بزرگی است،گفت: در شرایط کنونی پیوند میان شرکت خودرو سازی داخلی و تولیدکنندگان جوجه یک روزه در زمینه حمل مناسب صنعت طیور را به فال نیک می گیریم.

انتهای پیام/

سرانه مصرف گوشت در ایران دوبرابر متوسط دنیاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار