هوشنگ عشایری گفت: 30 درصد از جمعیت ایران در بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه ای زندگی می کنند و با مشکلات آن درگیرهستند.

30 درصد از جمعیت ایران در بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه ای زندگی می کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات زندگی 30 درصد از جمعیت ایران در بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه ای، گفت: در این بازسازی ها، توسعه خدمات زیربنایی و بنیان های شهری بر عهده دولت و شهرداری ها است و باقی امور نیز با کمک سرمایه گذاران و مردم انجام می شود.

وی افزود: 141 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 20 درصد بافت های شهری کشور ناکارآمد است و باید برای بازآفرینی آنها اقدام کرد.

عشایری ادامه داد: 543 شهر در ایران دارای بافت های ناکارآمد شهری هستند و براساس آخرین آمارهای به دست آمده 10 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت های حاشیه ای و ناکارآمد زندگی می کنند.

وی گفت:بر اساس هماهنگی هایی که با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران شده است، به نظر می رسد طرح ملی بازآفرینی شهری به سرعت در مجلس تصویب و اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس این طرح هزینه ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای نسبت به دیگر نقاط شهری 20 تا 25 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: مالک هر واحد که قصد بازسازی در مناطق حاشیه ای و ناکارآمد را داشته باشد، 500 میلیون ریال تسهیلات با سود 9 درصد دریافت خواهد کرد.

عشایری در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با خدمات سازمان بازآفرینی شهری در کرمانشاه گفت: این سازمان بین 500 تا 600 واحد را در مناطق حاشیه ای شهرهای استان خواهد ساخت و مبلغی را نیز در اختیار شهرداری ها قرار خواهد داد.

انتهای پیام/د

صحبت های معاون وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.