صلح و سازش میان ۲ طایفه سنجرزهی و بامری در خاش پس از چهار سال نزاع و درگیری با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین، علما و ریش سفیدان این شهرستان بر قرار شد.

پایان اختلاف ۲ طایفه  در خاشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه ناامنی و اختلاف بر خلاف اصول و اخلاق اسلامی است گفت: جهالت، تعصب و نادانی از امنیت سبب به وجود آمدن مشکلات فراوان دینی و دنیوی می‌شود.

مفتی عبدالحکیم عمرزهی از علمای برجسته اهل سنت شهرستان خاش هم اختلاف و ناامنی را یک سم هلاک کننده‌ای دانست که به سبب آن انسان‌ها و اقوام نابود می‌شوند.

عیدمحمدقلندرزهی رئیس شورای خاش نیز گفت: اختلاف و نا امنی‌ها خسارت آفرین بوده و به توسعه شهرستان ضرر می‌رساند.

دوست محمد ابراهیمی از معتمدان شاخص خاش نیز بیان کرد: اختلاف میان این ۲ طایفه بر اثر یک درگیری جزئی شروع شده و متاسفانه پس از وقوع یک سهل انگاری چند نفر از طرفین درگیر کشته و مجروح شدند.

فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز گفت: تلاش برای حفظ آبادانی و توسعه در منطقه با اتحاد، یکپارچگی، دور شدن از دشمنی ها، تقویت برادری و اخوت به دست می‌آید.

سرهنگ پاسدار حسن فضلی اظهار داشت: امیدواریم ریشه اختلافات در این منطقه به طور کامل خشکانده شود.

محسن قلندرزهی نماینده دادستان و مسئول دبیرخانه رفع اختلافات و صلح و سازش دادگستری شهرستان خاش هم تاکید کرد؛ با هماهنگی حوزه قضایی تلاش می‌کنیم مشکلات اختلافات، قصاص و مجازات را برطرف کنیم.

فرماندار شهرستان خاش هم با اشاره به اینکه عمران، توسعه و آبادانی با حفظ امنیت و آبادانی محقق می‌شود گفت: هر گونه احساس نا امنی، اختلاف و تفرقه خسارت بار است و جلوی رشد و بالندگی جامعه را می‌گیرد.

حمیدالدین یوسفی ادامه داد: عهدشکنی، پایبند نبودن به پیمان و دامن زدن به اختلاف نارضایتی پروردگار را به دنبال دارد و خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه و مردم وارد می‌کند.

وی از تلاش‌های خیرخواهان، دلسوزان و طرفین درگیر که گذشت و ایثار کرده اند، تقدیر کرد و افزود: بسیار خوشحال هستیم که دوستی، صلح، صفا و محبت جایگزین نفاق و اختلاف می‌شود.

در درگیری و اختلاف چهار ساله میان افراد ۲ طایفه بامری و سنجرزهی خاش چهار نفر کشته و حدود هشت نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/ع

صلح وسازش دو طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار