محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ضمن دیدار با خانواده‌های قربانیان حمله هوایی ارتش بر مسجدی در ولسوالی دست ارچی قندوز، از آنها معذرت خواهی کرد.

اشرف غنی از خانواده های قربانیان حمله هوایی «قندوز» عذرخواهی کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ضمن دیدار با خانواده‌های قربانیان حمله هوایی ارتش بر مسجدی در ولسوالی دست ارچی قندوز، از آنها معذرت خواهی کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشت: «تفاوت میان فتنه‌گران و حکومت قانونی همین است؛ حکومت قانونی از اشتباهاتی که در حق ملت صورت گرفته، معذرت می‌خواهد.»

رئیس جمهور افغانستان یک بار دیگر به تأمین صلح و تقویت نظام این کشور تاکید کرد و نقش مردم را در این عرصه‌ها مهم خواند. وی از علما خواست که در راستای جلوگیری از فتنه‌ها و دسیسه‌های جاری در کشور همکاری کنند.

دولت افغانستان تعهد داد علاوه بر جبران خسارات وارد شده، منار یادبود به نام شهدا و مسجد جامع برای مردم آسیب دیده در این منطقه اعمار کند.

گفتنی است که در حمله هوایی ارتش افغانستان که در تاریخ 13 حمل/ فروردین سال جاری روستای لغمانی ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز بر یک مسجد انجام شد، 107 تن به‌شمول کودکان کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان مدعی شده بود که جنگنده‌های ارتش در این مسجد یک گردهمایی گروه طالبان را هدف قرار داده است که ده‌ها سردسته این گروه به‌شمول اعضای شورای کویته کشته و زخمی شده اند، اما یافته‌های سازمان ملل درباره این حمله نشان می‌دهد که 30 غیر نظامی به‌شمول کودکان در این حمله کشته شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار