معاون استاندار فارس گفت: با وجود تداوم تجمع‌های غیر قانونی در شهرستان کازرون، پلیس با حضور مقتدرانه‌ای اوضاع را کنترل کرد.

کنترل تجمع‌ها در کازرون با حضور مقتدرانه پلیس استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی پژوهش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به تجمع‌های غیر قانونی در ۲ روز اخیر در شهرستان کازرون، گفت: عده‌ای فرصت طلب، شایعه تقسیم کازرون و شکل گیری شهرستان جدید را بهانه و دستاویزی برای تحریک برخی افراد به برپایی تجمع‌های غیر قانونی کردند.

وی با بیان اینکه با وجود تداوم این تجمع‌ها، پلیس با حضور مقتدرانه‌ای اوضاع را کنترل کرد، افزود: تعدادی از افرادی که نقش تحریک کننده داشتند توسط ضابطان قضایی دستگیر شدند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: به دنبال فراخوان شبکه‌های مجازی مبنی بر دعوت از مردم برای برپایی تجمع در کازرون، صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حدود ۳۰۰ نفر در میدان شهدای این شهر تجمع و اقدام به سردادن شعار‌هایی کردند.

پژوهش بیان کرد: به دنبال این دستگیری ها، عصر همان روز، تعدادی پس از تجمع مقابل یکی از مقر‌های نیروی انتظامی به قصد رهایی بازداشت شدگان به مقر پلیس حمله کردند و با سنگ شیشه‌های مقر پلیس را شکستند، اما با مقاومت پلیس مواجه شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: در این حادثه دو نفر از عوامل نیروی انتظامی و ۹ نفر از حمله کنندگان به مقر پلیس زخمی شدند که یکی از زخمی‌های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی افزود: در ادامه این تجمع‌های غیر قانونی، صبح دیروز نیز عده‌ای که برخی از آنان سلاح سرد به همراه داشتند دست به تجمع زده و ضمن حمله به نیرو‌های انتظامی اقدام به آتش زدن ۲ دستگاه خودرو پلیس کردند.

پژوهش تصریح کرد: طرح ارتقای بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان همچنان توسط کارشناسان وزارت کشور در مرحله مطالعه و بررسی کارشناسی قرار دارد و تاکنون هیج اقدامی صورت نگرفته است و به طور قطع هر تصیمی که اتخاذ شود در آن خواست مردم کازرون و قائمیه هم لحاظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای فارس
انتهای پیام/ر

یک کشته در حوادث اخیر شهرستان کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار