نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت:رئیس جمهور آمریکا یک فرد خوش‌گذران و روانی است و روحیه جنگ طلبی و منفعت طلبانه دارد، ترامپ از سرمایه‌داران کشور آمریکا است که تنها به منافع خود می‌اندیشد.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: برجام توافق‌نامه‌ای بین ترامپ و ایران نبوده که ترامپ بخواهد آن را برهم زند، بلکه یک توافق‌نامه بین‌المللی است.

وی با بیان این‌که از آمریکا انتظار می‌رفت که برجام را نقض کند، افزود: رئیس جمهور آمریکا یک فرد خوش‌گذران و روانی است و روحیه جنگ طلبی و منفعت طلبانه دارد، ترامپ از سرمایه‌داران کشور آمریکا است که تنها به منافع خود می‌اندیشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا تلاش می‌کرد که نقض برجام از طرف جمهوری اسلامی ایران باشد و در این بین چهره ایران را یک چهره غیر قابل اطمینان نشان دهد، جمهوری اسلامی ایران جلسات مختلفی را در این راستا گرفت که اگر کشوری می‌خواهد برجام را نقض کند از سوی ایران نباشد.

وی با اشاره به این‌که از نقض برجام می‌توان چند نتیجه گرفت، بیان داشت: برجام منافعی را برای کشور ایران داشت که منافع کشور آمریکا را به خطر می‌انداخت، نکته دیگر این‌که هیچ وقت نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و این کشور همیشه چهره خود را نشان داده است.

محمودی با اشاره به این‌که آمریکا همیشه تعهدات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، اذعان داشت: چهره آمریکا برای افرادی که از این کشور به عنوان یک کشور خوب یاد می‌کنند و ارتباط با این کشور را خوب می‌دانستند، آشکار شد و باید ذهنیت دوستی با آمریکا در این افراد با نقض برجام پاک شود.

وی با بیان این‌که آمریکا همیشه دشمن جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: آمریکا هر جا منفعتی باشد به دنبال آن است، اگر تاریخ را مطالعه کنیم می‌بینیم که در زمان قبل از انقلاب آمریکایی‌هایی که در ایران بودند حق توحش می‌گرفتند که با پیروزی انقلاب اسلامی دست آن‌ها از کشور ایران کوتاه شد و دیگر به منافع و خواسته‌های خود نرسیدند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه به دنبال توطئه‌ در ایران بوده است، گفت: در حال حاضر باید با طرفین دیگر برجام مذاکره و ارتباط برقرار کنیم اما در این مذاکره‌ها مسائل اقتصادی مدنظر است، بنابراین ارتباط باید همه جانبه باشد و این مسائل را باید تیم مذاکره کننده مدنظر قرار دهد.

وی با تأکید بر این‌که مسائل نظامی و امنیتی کشور قابل مذاکره نیست، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم امنیت کشور را فدای مصلحت‌ها نمی‌کنند، آن‌چه بعد از برجام برای کشور اهمیت دارد وحدت و یکپارچگی بین مردم، مسؤولان، سران سه قوه و گروه‌های سیاسی است.

محمودی با بیان این‌که با وحدت و همدلی در مقابل آمریکا و سایر کشورها می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم و کشور را از شرایط بحران خارج کنیم، اضافه کرد: اگر انتقادی هست باید سازنده و همراه با ارائه برنامه باشد تا بتوانیم از بحرانی که دشمن برای کشور ایجاد کرده سالم بیرون آییم.

وی با اشاره به این‌که دشمن بر اختلافات درونی دست گذاشته است، عنوان کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» و مرگ بر «رژیم صهیونیستی» را  باید با همدلی و یکپارچگی نشان دهیم و هنگام سر دادن این شعار منافع ملی کشور را در نظر بگیریم و اختلافات سیاسی و قومیتی را کنار بگذاریم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع مجلس در قبال نقض برجام، اظهار کرد: به طور قطع اگر برجام منفعت‌هایی را برای کشور داشته باشد نگاه مجلس به آن طور دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در برجام مذاکره برای مباحث نظامی و امنیتی کشورمان باشد مجلس و نمایندگان آن به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و نمایندگان منافع مردم را مدنظر قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار