مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان از برگزاری شب‌شعر رمضان در موزه لطفعلیان ملایر خبر داد.

برگزاری شب‌شعر رمضان در موزه لطفعلیان ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید جهانگیری ، مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با اشاره به اینکه  در روز جهانی موزه‌ها بیشترین بازید از آرامگاه بوعلی و باباطاهر انجام شد، گفت: شب‌شعر رمضان در موزه لطفعلیان ملایر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری شده اظهار داشت: به‌منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها روز گذشته بازدید از تمامی موزه‌ها و اماکن تحت‌پوشش سازمان میراث فرهنگی برای عموم در همدان رایگان بود.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته همزمان با روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی بیش‌ترین بازدید از آرامگاه بوعلی و باباطاهر انجام شد، ادامه داد: استقبال مردم همدان برای بازدید از موزه هگمتانه در روز جهانی موزه‌ها نیز بسیار خوب بود.

جهانگیری بیان کرد: امسال در روز جهانی موزه‌ها بازدید از موزه‌های و اماکن زیرپوشش سازمان میراث فرهنگی استان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با بیان اینکه از سوی موزه‌های استان برنامه‌هایی برای برگزاری در هفته میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برگزاری شب‌شعر رمضان در موزه لطفعلیان ملایر و اعزام کارشناسان میراث فرهنگی به بعضی از مدارس مقاطع پنجم و ششم ابتدایی و آموزش دانش آموزان در رابطه با موزه چیست و موزه‌دار کیست از جمله برنامه‌ها در این هفته است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه حضور دانش آموزان در موزه هگمتانه و برگزاری کارگاه آموزشی مرمت و حفاظت از اشیاء در کارگاه مرمت موزه هگمتانه از دیگر برنامه‌های این هفته است، تصریح کرد: برگزاری کارگاه نقاشی کودک با موضوع بنای آرامگاه بوعلی در آرامگاه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی خاطر نشان کرد:  برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند، برگزاری مسابقه قصه‌نویسی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در رابطه با آثار تاریخی در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان اسدآباد و هوشمند سازی آثار تاریخی موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان گفت: استان همدان گنجینه باارزشی از موزه‌های مختلف است که آثار ارزشمندی در خود جای داده است به طوری که موزه‌های استان همدان می‌توانند به عنوان مهم‌ترین عامل در جذب گردشگر محسوب شوند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در استان همدان14 موزه و ابنیه تاریخی برای بازدید عموم فعال است، اظهار داشت: از این تعداد 9 موزه و 5 ابنیه تاریخی است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان اظهار داشت: فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه‌ها جمع‌آوری‌شده، شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ج

شب شعررمضان در موزه لطفعلیان ملایر برگزار می شود

 

 

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار