مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛

افزایش 25 درصدی تولیدات باغی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 25 درصدی میزان تولید محصولات باغی در استان خبر داد. افزود: سال 1396 بیش از 246 هزار تن انواع محصول باغی در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد در حالی که میزان تولید محصولات باغی این استان در سال 1392، 188 هزار تن بوده است.

زواره آزادپوردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ با بیان اینکه  سطح باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1392، 39 هزار هکتار با تولید188 هزار تن میوه بوده هم اکنون به حدود 44 هزار هکتار و تولید 246هزار تن میوه افزایش یافته است گفت:افزایش سطح باغستان‌های به مرحله ثمر دهی رسیده به طوری که از سال 92 تاکنون 25 درصد افزایش تولید میوه در استان را شاهد بودیم.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحم ارتقای نظارت‌های کارشناسی را از علت‌های رشد مقدار تولید محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمددانست و افزود: سیب، لیموترش، نارنگی، پرتقال، انگور و زیتون از مهمترین محصولات باغی تولید شده استان است.
آزادپور عنوان کرد: بخشی از میوه تولیدی باغداران کهگیلویه و بویراحمد در استان به مصرف می‌رسد و بخشی نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
وی از اجرای طرح  استعداد یابی ایجاد 50 هزار هکتار باغ در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت:این طرح از برنامه‌های توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار زمین کشاورزی دارد که سالیانه 800 هزار تن محصول در آن کشت می‌شود.
 انتها ی پیام/غ

 افزایش تولید میوه در استان

برچسب ها: کشاورزی ، باغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.