دو برابر شدن ظرفیت تولید آرد در مازندران

۱۴۴ هزار تن گندم پارسال در کارخانه‌های آرد استان آسیاب شد که این میزان امسال دو برابر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: کارخانجات آرد استان امسال با توجه به خرید گندم غرب استان گلستان این بستر را بوجود آوردند تا ۳۵۰ هزار تن گندم را به آرد تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه ۹۸ هزار و ۴۱۴ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان پارسال بصورت تضمینی خریداری شد، افزود: این میزان یک چهارم نیاز استان است و مابقی نیاز از استان گلستان و سایر استان‌ها تامین خواهد شد.

جعفری افزود: ۴۶۵ هزار تن گندم داخلی پارسال وارد استان شد که از این میزان ۱۲۳ هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی به استان‌های مقصد ارسال گردید.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ به غیراقتصادی بودن راه اندازی کارخانه‌های جدید آردسازی در استان اشاره کرد و گفت: ساخت کارخانه‌های جدید آرد در استان ضربه مهلکی به این صنعت خواهد زد.

جعفری افزود: راه اندازی هر واحد جدید تعطیلی ۲ کارخانه قبلی و حذف ۸۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ۲۰ میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی گندم را در اختیار دارد ادامه داد: سرمایه گذار بخش خصوصی با راه اندازی سیلو در دو سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن گندم به ظرفیت ذخیره سازی استان مازندران توسط اضافه کردند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ به خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: ۱۸ مرکز خرید تضمینی استان پارسال ۱۹ هزار و ۵۸۶ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری کردند.

انتهای پیام/ک


افزایش تولید آرد در مازندران

برچسب ها: نان ، واردات گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار