تراز آب رودخانه هراز امسال به ۱۵ متر مکعب رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: برای آبیاری زمین های کشاورزی دشت هزار به  ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه آب نیاز است که  ۴۰ درصد آن از طریق آب های سطحی و مابقی از  منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه آورد این رودخانه امسال کاهش پیدا کرده و  به ۱۵ مترمکعب رسیده است، افزود: حجم رواناب هایی که به این رودخانه وارد می شود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، ساخت سد هراز را یکی از اقدامات وزارت نیرو برای هدایت و جمع آوری روان آبهای منطقه اعلام کرد و گفت: دولت برای ساخت سدهراز که اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

یخکشی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر از جاده جایگزین دسترسی به سد هراز نیز ساخته شده است، افزود:هیات دولت پارسال ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح تصویب کرد اما این مبلغ تخصیص پیدا نشد به همین دلیل وزرات نیرو و دولت باید توجه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

یخکشی با اشاره به محدودیت های منابع آبی در استان و تقاضای روز افزون برای برداشت آبهای زیرزمینی گفت: کیفیت آب های زیرزمینیدر بسیاری از مناطق از جمله شرق استان افت کرده و آب چاه‌ها شور شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به کاهش آورد رودخانه ها، پیش بینی می شود تابستان امسال مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی و زراعی  مردم به وجود بیاید.

انتهای پیام /ر

 کاهش ۳۰ درصدی رواناب رودخانه هراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار