مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در دوران تحریم تمرین‌های بسیار قوی برای ورود و خروج کالا انجام داده‌اند، بنابراین نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند.

خروج مرسک اثری در کاهش فعالیت بنادر جنوبی ندارد/ شرکت‌های کشتیرانی نگران بازگشت تحریم‌ها نیستندیحیی ضیایی مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه کشتی‌های شرکت حمل‌ونقلی مرسک حتی پیش از تحریم‌ها هم وارد بنادر ایران نمی‌شدند، اظهار کرد: این شرکت‌ تنها کانتینرهای خود را از کشور دبی وارد بنادر ایران می‌کرد، بنابراین بازگشت تحریم‌ها اثری در کاهش فعالیت‌های این شرکت  در بنادر جنوبی  ایران ندارد.

وی ادامه داد: با بازگشت تحریم‌ها تنها هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینرها افزایش می‌یابد و هیچ تأثیری در کاهش فعالیت‌های حمل و نقلی دریایی ندارد.

ضیایی با اشاره به اینکه بخش دریایی  ایران در چند سال گذشته تحریم‌های فلج کننده‌ای را تجربه کرده است، گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در دوران تحریم تمرین‌های بسیار قوی برای ورود و خروج کالا انجام داده‌اند، بنابراین نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک ناوگان ملی در کشور است که به تنهایی می‌تواند در دوران تحریم بدون هیچ مشکلی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی اظهار  کرد: در تحولات اخیر تنها آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای دیگر همچنان حضور دارند، بنابراین شرکت‌های خصوصی کشتیرانی در این باره نگرانی نداشته باشند.

ضیایی تأکید کرد: با اعمال تحریم‌های جدید هزینه کالاهایی که به دست مصرف کننده می‌رسد، گران‌تر می‌شود و امیدواریم در این باره  دولت حمایت‌های لازم را از شرکت‌های کشتیرانی و واردکنندگان انجام دهد تا قیمت تمام شده کالاها کاهش یابد.

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: هم اکنون 110 شرکت کشتیرانی در ایران فعال هستند  که بزرگترین آنها شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و برخی از اعضای اتحادیه‌ها صاحب یک تا 10 کشتی هستند که باید در این ایام  از سوی دولت حمایت شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار