برگزاری ویژه برنامه شب های فرهنگی سیستان وبلوچستان در برج میلاد تهران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:ویژه برنامه شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان از یکم تا پنجم خردادماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ هنرمند برای شرکت در ویژه برنامه شب‌های فرهنگی این استان امروز به تهران اعزام شدند.

میرحسینی  ادامه داد: معرفی فرهنگ رمضان در سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین‌های محلی، پخت غذا‌های سنتی و نمایش ظرفیت‌های متنوع گردشگری استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این رویداد فرهنگی است.

وی ادامه داد: همچنین رونمایی از قرآنی که صفحات آن به ارتفاع برج میلاد است و بزرگترین دفتر جهان با ۱۲۴ هزار صلوات از دیگر برنامه‌های شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در تهران به شمار می‌آید.

وی افزود: در این مدت مردم تهران مهمان سفره‌های افطار مردمان مهمانواز سیستان و بلوچستان خواهند بود.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های مرجع گردشگری ایران، تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه‌های دیگر شب‌های فرهنگی با شعار «سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران» است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این برنامه فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم مرکزنشین با آداب و سنن مردمان این دیار، تغییر نگاه‌ها و در نتیجه جذب گردشگر و سرمایه گذار مورد توجه قرار گرفته است.

میرحسینی اظهار داشت: هنرمندان سیستان و بلوچستان در این مدت به طور متوسط روزانه ۱۰ برنامه فرهنگی و هنری را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در نقاط روستایی و عشایری بسر می‌برند بازسازی خانه محلی سیستانی، گردتوپ بلوچستان و برپایی سیاه چادر‌های عشایری با همکاری هنرمندان و سایر دستگاه‌های اجرایی در این برنامه پیش بینی شده است.

وی اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذا‌ها و شیرینی‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی باهدف آشنایی با ورزش‌های سنتی، اجرای زنده سفال، حصیر و هنر‌های سنتی سیستان و بلوچستان توسط اساتید اهل فن را از دیگر برنامه‌های شب‌های فرهنگی استان در تهران ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

شب های فرهنگی سیستان وبلوچستان در  تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار