معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی:

آمار طلاق در خراسان رضوی منفی شده است

معاون اجتماعی اداره کل بهریستی خراسان رضوی گفت: با راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۱۱شهر شدت آمارطلاق در خراسان متوقف و یا منفی است.

آمارطلاق در خراسان رضوی منفی شده است.به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حقدادی در کارگروه فرهنگی اجتماعی تربت جام با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق و مسائل مربوط به حوزه زنان و کودکان گفت:  اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه اندازی شده تا از آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد این آسیب ها را کاهش دهد .

وی افزود: آمار طلاق در دو سال گذشته در سطح استان با تلاش سایر نهاد‌ها کاهش یافته و به میزان قابل توجهی سازش انجام گرفته است.
 
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: بیش از ۱۴درصد مراجعان به اورژانس اجتماعی به سازش ختم شده است واین روند باید تقویت شود.

حقدادی اضافه کرد: بیش از ۹۵درصد جمعیت استان قبل از طلاق به مراکز مشاوره اورژانش مراجعه کردند که چهار هزار سازش در سامانه ثبت شده است.

در ادامه مدیر اورژانس اجتماعی خراسان رضوی با تشریح مجموعه فعالیت‌های اورژانسگفت: فعالیت‌های اورژانس در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی و واسطه بین مردم و سیستم انتظامی و قضایی است.

شاهرودی افزود: موفقیت‌های اورژانس اجتماعی در کنار سایر نهاد‌ها صورت می‌گیرد و ازبحران و آسیب‌ها پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد:کمک به گروه‌های آسیب دیده، پیشگیری از خشونت‌های خانگی، همسرآزاری، کودک آزاری، دختران فراری، اختلافات خانوادگی و خودکشی با حضورافراد متخصص از جمله فعالیت‌هایی اورژانس اجتماعی است.

فرماندار تربت جام هم در این کارگروه گفت: روند آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور روبه رشد است و بزرگترین خطری است که مردم را تهدید می‌کند.

مرتضی حمیدی افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و تاخیر در توسعه اجتماعی و روستایی باعث آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی گفت: افزایش مشارکت اجتماعی در عرصه‌های نشاط اجتماعی، دینی، سیاسی، امنیت اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در درون خانواده و جامعه می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج.


برگزاری کار گروه فرهنگی اجتماعی در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار