کشت پایلوت موسیر در شهرستان کوهرنگ

کشت گیاه دارویی موسیر به صورت پایلوت در اراضی شهرستان کوهرنگ انجام شد.

کشت پایلوت موسیر در شهرستان کوهرنگبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از کشت گیاه دارویی موسیر به صورت پایلوت در سطح ۳۰ هکتار از اراضی مستثنیات شهرستان کوهرنک خبر داد.

وی با بیان اینکه کشت این محصول در آبان‎ماه سال گذشته و برداشت آن در پایان تیرماه امسال انجام می‌شود افزود: میانگین برداشت پیاز موسیر در هر هکتار از این اراضی، هشت تن خواهد بود.

شیرانی اضافه کرد: این میزان سطح زیر کشت، پنج میلیارد ریال درآمد زدایی برای ۱۰ بهره بردار به دنبال خواهد داشت.

موسیر (Allium hirtifolium) از گیاهان دارویی و شبیه سیر با ریشه پیاز مانند، برگ‌های باریک و دراز، گل‌های بنفش مایل به قرمز و گل آذین خوشه‌ای ساده می‌باشد که فصل بهار در نواحی معتدل می‌روید و بوی آن از سیر کمتر است.

برگ و ریشه این گیاه دارای مصرف خوراکی و دارویی بوده و علاوه بر استفاده در ترشی‌ها و اغذیه، به دلیل سرشار بودن از ویتامین و ترکیبات مفید، دارای تأثیرات و خواص ضد باکتریایی، دفع انگل، کاهش قند خون، افزایش دفع ادرار، التیام و ترمیم زخم‌ها، تسکین التهاب طحال و کبد، تأثیر مثبت بر اعصاب مرکزی، کاهش سردرد‌های میگرنی، کمک به سیستم قلبی و عروقی، کاهش چربی و تنظیم فشار خون و پیشگیری از تصلب شرائین است.

کوهرنگ از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری که مرکز آن شهر چلگرد در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

کشت موسیر در ۳۰ هکتار از اراضی کوهرنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار