محسن وطن پرست اظهار داشت رضایتمندی مشتریان تاثیری قابل توجهی بر حیات حال و آینده ی یک سازمان دارد و در فضای رقابتی پیش رو اجتناب ناپذیر است.

رضایتمندی مشتریان تاثیری قابل ملاحظه بر حیات حال و آینده سازمان داردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن وطن‌پرست مدیرکل مدیریت کیفیت شرکت ملی پست با اشاره به رقابتي شدن بازار و افزايش دسترسي مشتريان به عرضه‌ كنندگان خدمات پستی، توجه ویژه ای به کیفیت خدمات ارائه شده از نگاه مشتریان به عنوان ابزاری به منظور حفظ وفاداری آنها شده است، افزود: بنابراین ضروری است عوامل مؤثر بر رضايت مشتريان تعیین و سپس فعاليت ها و منابع سازمان به سوی آن هدايت شود.

وی اظهار داشت: به همین منظور، در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نظرسنجی به صورت پرسشنامه از مشتریان شرکت ملی پست به صورت الکترونیکی در غرفه های پست در قالب چهار سوال اصلی اعم از آراستگی ظاهر و برخورد پرسنل، نرخ خدمات، مدت زمان ارایه خدمات و عوامل موثر بر رویکرد مشتریان، انجام شد.

مدیرکل مدیریت کیفیت و امور مشتریان افزود: در مجموع حدود 25 درصد از جمعیت دو هزار نفری مشتریان و خدمت گیرندگان غرفه های پست –همزمان با برپایی نمایشگاه- در نظر سنجی شرکت کردند که 60 درصد از شرکت کنندگان نرخ خدمات پستی را عالی، 27 درصد خوب و یک درصد وضعیت نرخ خدمات را خیلی بد، ارزیابی کردند.

وی با اشاره به اینکه براساس این گزارش 68 درصد وضعیت آراستگی و برخورد کارکنان پست را عالی، 25 درصد خوب و 0.6 درصد از آنها خیلی بد توصیف نمودند، افزود: حدود70 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند ارایه خدمات پستی آنها در کمتر از 10 دقیقه به طول انجامیده است و 3.4 درصد از آنان زمان صرف شده برای دریافت خدمات را 30 دقیقه اعلام کردند.

وطن پرست مهمترین نکته ای که بیش از همه موارد برای مشتریان جذابیت داشته است را در دسترس بودن غرفه ها در سطح نمایشگاه و پس از آن وضعیت ظاهری کارکنان غرفه ها، عنوان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع نظر سنجی و رضایت سنجی از مشتریان در حوزه های مختلف ارایه خدمات پستی از برنامه های مستمر دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان است، افزود: پروژه من چگونه رانندگی می کنم؟ به منظور کنترل عملکرد رانندگان، پروژه کنترل عملکرد و رضایت سنجی موزعین، پروژه رضایت سنجی متصدیان باجه، پروژه رضایت سنجی از طریق وب سایت و کانال های ارتباطی از دیگر برنامه های افکارسنجی مشتریان است که در سال جاری دنبال می شود.

شایان ذکر است، در نظرسنجی صورت گرفته در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دو هزار نفر شرکت داشتند که از این تعداد 34 درصد زن و 66 درصد مرد بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار