عضو سنای افغانستان از توافق اشرف غنی برای بازگشت جنرال دوستم تا 10 روز دیگر خبر داد.

مذاکره مستقیم «جنرال دوستم» و «اشرف غنی» در ترکیه و توافق برای بازگشت دوستم تا 10 روز دیگرمولوی «عبدالله قرلق»، نماینده مردم قندوز در مجلس سنای افغانستان و از اعضای ارشد حزب جنبش ملی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اشرف غنی در حاشیه سفر به ترکیه با جنرال دوستم به صورت تلفنی گفتگو کرده و معاون اول ریاست جمهوری تا 10 روز دیگر به کشور باز می گردد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور اخیرا سفری به ترکیه برای حضور در نشست سران کشورهای اسلامی داشت و در حاشیه این سفر، با جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری به صورت تلفنی گفتگو کرد.

این فرد نزدیک به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود: ابتدا قرار بود رئیس جمهور به صورت حضوری با معاون اول خود دیدار داشته باشد اما برخی مسائل امنیتی سبب شد که این دیدار لغو شده و گفتگو با صورت تلفنی انجام پذیرد.

نماینده مجلس سنای افغانستان تاکید کرد: ناامنی های اخیر افغانستان و نگرانی هایی که از این بابت میان سران افغانستان وجود داشت محور این گفتگوی تلفنی بود و همچنین مساله تدابیر بازگشت جنرال دوستم به کشور نیز مورد بحث قرار گرفته است.

به گفته وی، در این گفتگو اشرف غنی تاکید کرده است که برخی ادارت دولتی را موظف به اتخاذ تدابیر بازگشت وی خواهد کرد و تا 10 روز آینده معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می تواند به کشور بازگردد.

گفتنی است که روابط جنرال دوستم با ریاست جمهوری، در ماه ثور/ اردیبهشت سال گذشته پس از تشکیل پرونده قضایی علیه وی و تلاش دولت برای پيگيری اين موضوع به تیرگی گرائید. جنرال دوستم پس از شکایت احمد ایشچی، والی سابق جوزجان و از رقبای سیاسی او به ترکیه سفر کرد و تاکنون موفق به بازگشت به کشور نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار