معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: مراکز عرضه کننده لبنیات سنتی به هیچ عنوان اجازه فروش شیر خام به مردم را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدحسین مسلمی معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و نظر به استقبال مردم در این ایام برای مصرف شیر، شهروندان حتما شیر خام را از مراکز مجاز به صورت بسته بندی و پاستوریزه خریداری و مصرف کنند.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان افزود: نظارت‌های دامپزشکی بر اماکن نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این ایام تشدید و اکیپ‌های ثابت و سیار در تمام شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.

مسلمی گفت: مصرف شیر خام از مبادی غیر بهداشتی خصوصا مراکز لبنی سنتی می‌تواند سبب افزایش بیماری تب مالت در جامعه انسانی شود در حالی که مصرف شیر پاستوریزه یکی از راه‌های کنترل بیماری مذکور است.

وی گفت: به تمام شهروندان توصیه می‌شود ضمن نخریدن شیر خام از این گونه مراکز در صورت مشاهده موارد مذکور سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام و یا با تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/م
 

دامپزشکی گلستان در خصوص مصرف شیر غیر پاستوریزه هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.