گوشه‌ای از زندگی نامه شهید صابر باقری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید صابر باقری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
صابر باقری 4/6/1346 در شهرستان سلماس متولد شد. تحصیلات خود را تا سال سوم راهنمایی ادامه داد و پس از آن برای ادامه ی تحصیل وارد حوزه ی علمیه ی قم شد. پس از چند ماه تحصیل همزمان با شروع جنگ تحمیلی برای نبرد در جبهه های حق علیه باطل به جبهه رفت. خانواده ی وی بسیار متدین بودند و نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران احساس وظیفه و دین فراوان می نمودند. پدر وی از معتمدین و متدینین شهرستان سلماس بود. برادر بزرگ صابر، مناف باقری جزو نیروهای اطلاعات سپاه بودند، برادر دیگر او نادر باقری نیز در جبهه به شهادت رسید و برادرش قادر باقری نیز در جبهه زخمی و جانباز شد. صابر باقری که از نیروهای اطلاعات سپاه بود در تاریخ 4/12/1365 در منطقه-ی شلمچه به شهادت رسید.
فرازی از وصیت نامه شهید صابر باقری
بسم الله الرحمن الرحیم
«ربّنا افرغ علینا صبراً و ثبِّت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین»
خداوندا! ای معبود من، ای انیس من، به هنگام تنهایی قلم به دست گرفته تا کاغذی را به عنوان وصیت سیاه نمایم و تو خود از شدت حسرت و خجالتم که از گذشته‌هایم می‌باشد با خبری و می‌دانی که فقط چشم به فضل و کرم تو دوخته‌ام. یا الله شکرالله شکرالله
عزیزانم نمی‌دانم چه بنویسم و چگونه بنویسم مسائلی را که خود از آن غافل بودم. همه می‌دانید که این دنیا فقط مکان امتحان بندگان خدای بزرگ است. همیشه سعی کنید زندگی بدون خدا و پیغمبر و ائمه نداشته باشید که در این صورت سخت ضرر کرده‌اید و چه مصیبتی از این بزرگتر که انسان امام خود را نشناخته باشد.
الا ای امّت مسلمان! امروز بار سنگین اجرای احکام به دست ما سپرده شده است و خدای بزرگ راهنمایی چون روح خدا را بر ما مقرر فرموده است. پس به هوش باشید که اگر لحظه‌ای غفلت کنید، مسئولید.
اما خانواده‌ی عزیزم، پدر و مادر دلسوز و برادران گرامی و یگانه خواهر مهربانم، همچنان که تا به حال به خواست خدا ایستاده‎اید، باز هم مقاومت نمایید که ان‌شاءالله همراه خانواده‌ی شهدا، شما از روسفیدان عالم آخرت هستید. در خاتمه از همه‌ی کسانی که از بنده‌ی فقیر بدی دیده‌اند، می‌خواهم به بزرگی خود ما را بخشیده و حلالمان کنند.
صابر باقری 4/10/1365
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید صابر باقری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار