عملیات اجرایی در 10 محدوده معدنی شناسایی شده و پتانسیل دار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی وابسته به شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران گفت:واگذاری پهنه های اکتشافی بیشه،حیدرآباد و عشق آباد به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و  با اقدامات اکتشافی انجام شده در آنها  10 محدوده معدنی امیدبخش در استان کشف شد که عملیات اجرایی اکتشاف ذخایر و استخراج آن آغاز شده است.

 

وی افزود:عشق آباد مهم ترین محدوده کشف شده در اکتشافات اخیر است که خود 3 پهنه به نام های معدن پلی متال ملوند، معدن سرب و روی ازبکو و معدن مرمر پرتقالی دارد.

 

جلالیان گفت:تاکنون در این سه معدن جدید برای 50 نفر اشتغالزایی شده است که در معدن ملوند در زمان استخراج تا 3 برابر وضع کنونی اشتغالزایی خواهد شد.

 

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی افزود:معدن آهن حنار در بیشه در 40 کیلومتری معدن قلعه زری نیز جزء محدوده های جدید است که تا یک ماه آینده 20 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد:کار اکتشافی برای تعیین ذخیره و عیار سنجی در معدن طلای خونیک نیز از اواسط خرداد آغاز می شود.

جلالیان با اشاره به اینکه کار اکتشافی در معدن طلای هیرد ادامه دارد،گفت:این محدوده معدنی 4 تارگت (قسمت) دارد که کار اکتشاف در تارگت 3 آغاز شده و ذخیره این قسمت 5 میلیون تن کان سنگ طلا تعیین شده و بقیه قسمت ها نیز در حال اکتشاف است تا بخش دیگری از ذخایر شناسایی شود.

انتهای پیام/غ

عملیات اجرایی در محدوده های معدنی استان آغاز شد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.