رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه به ارتقای کیفیت کالاها کمک می‌کند.

همکاری دانشگاه ها با صنعت می تواند به حمایت از کالای داخلی بیانجامدمجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بحث حمایت از کالای ایرانی گرچه سال های گذشته هم مدنظر مقام معظم  رهبری بود ولی امسال به طور ویژه در همه بخش های اجرایی از جمله وزارت علوم و دانشگاه‌ها اعمال می شود.

وی ادامه داد: خریدن کالای ایرانی  کار بسیار ساده‌ای است و نکته مهم استقبال نکردن از کالای خارجی است؛ حمایت از تولیدات داخلی بخصوص   زمانی محقق خواهد شد که  کالای با کیفیت را در بازار عرضه کنیم در این صورت  جامعه به سمت خرید کالای داخلی  سوق پیدا می کند، در وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید نگاه وسواسی به ارتقای کیفیت کالای داخلی داشته باشیم.

صدیقی اضافه کرد: دانشگاه‌ها به طور مسلم با همکاری صنعت می‌توانند به افزایش کیفیت کالای داخلی کمک کنند تا در چرخه رقابت کالاهای داخلی و خارجی، کالای داخلی برنده باشد.

وی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه طبعا به ارتقای کیفیت کالاها کمک می‌کند و در مجموع اگر عرق ملی و اعتقادات دینی مطرح  باشد قطعا حمایت جدی و تلاش برای افزایش کیفیت کالاها انجام می‌گیرد که این موضوع یکی از  سیاست‌های وزارت علوم است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآورشد: فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی باید در سطح جامعه پیگیری شود و اگر کالاهای ایرانی نقص‌ها و ضعف‌هایی نسبت به کالاهای خارجی داشته باشند، تلاش شود که این ضعف‌ها برطرف شو.

انتهای پیام/

نقش دانشگاه‌ها در ارتقای کیفیت  کالای داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار