نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: استان فارس با قابلیت‌های تجاری و اقتصادی می‌تواند زمینه ساز همکاری اقتصادی با کشور لهستان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدصادق حمیدیان نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در دیدار با رئیس دفتر آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت لهستان در ایران در اتاق شیراز، بیان کرد: استان فارس ظرفیت‌های منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف ازجمله کشاورزی، پزشکی و گردشگری دارد که می‌تواند زمینه همکاری دو طرف را ایجاد کند.
وی بیان کرد: بخش‌هایی ازجمله کشت فرا سرزمینی، محصولات کشاورزی مانند پسته و کشمش، گیاهان دارویی، کاغذ گراف و تحریر، مصالح ساختمانی، محصولات دامی و آرایشی و بهداشتی، تبادل گردشگر و سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌تواند از زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: تا کنون مبادلات استان فارس با کشور لهستان صادرات باریجه و واردات کود‌های شیمیایی، تجهیزات دندانپزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های استان فارس در قالب یک لیست به فعالان اقتصادی کشور لهستان ارائه می‌شود، افزود: امیدواریم با تبادل‌نظر بتوانیم راه کار‌های همکاری‌های مشترک استان فارس و کشور لهستان را مشخص کنیم.

جاروسلاو کاچینسکی رئیس دفتر آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت لهستان در ایران نیز ادامه داد: دفتر سرمایه‌گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه‌گذاری‌های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از برجام و برداشتن تحریم‌های ایران، دولت لهستان طرح حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است، افزود: طرح حرکت به ایران باعث شد حجم مبادلات ایران و لهستان از ۲۸ میلیون دلار به حدود ۳۰۰ میلیون دلار برسد که امکان افزایش این میزان نیز وجود دارد.
انتهای پیام /ت

‌گسترش مشارکت اقتصادی استان فارس و کشور لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.