با حضور مدیر کل زندان‌های استان کرمان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و مسئولین شهرستان شهربابک بعد از مراسم جشن گلریزان اولین اندرزگاه قرآنی زندان‌های استان در زندان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیری  مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت :مجموعه فرهنگی اداره کل زندان‌های استان برنامه ریزی کرده است که یکی از اندرزگاه‌های زندان به مددجویان علاقمند به روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن اختصاص پیدا کند به همین منظور اولین بند اندرزگاه قرآنی استان در زندان شهربابک راه اندازی شد.

مدیر کل زندان‌های استان اذعان داشت: در سطح استان ۲۵۰۰ نفر از زندانی‌ها در بخش حفظ و روانخوانی قرآن مشغول به یادگیری می‌باشند.

همچنین مراسم جشن گلریزان شب گذشته با حضور مدیر کل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و جمعی از مسئولین و خیرین در زندان شهربابک برگزار شد.

در این مراسم خیرین با پر کردن فرم مخصوص تعهد کردند که مبلغ ۵۵ میلیون تومان جهت آزاد سازی محکومین جرایم غیر عمد به ستاد دیه استان کمک کنند.

مدیر کل زندان‌های استان در این مراسم تاکید کرد: ستاد دیه استان به اندازه دو برابر مبلغی که توسط خیرین شهرستان جمع آوری می‌شود جهت آزادی محکومین غیر عمد زندان شهرستان پرداخت کند.

امیری افزود: در سال گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانی‌های جرایم غیرعمد استان پرداخت شده است که از این مبلغ یک میلیاردو ۶۵۰ میلیون تومان توسط خیرین کمک شده است.

وی ادامه داد: امسال ۳۰۰ زندانی با جرایم غیر عمد از قبیل: پرداخت نکردن مهریه، نفقه، دیه و چک در زندان‌های استان داریم که چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان برای آزادی آنان نیاز است.

مدیر کل زندان‌های استان گفت:سهم زندان شهرستان شهربابک از این ۳۰۰ زندانی ۱۰ نفر می‌باشد که مبلغی حدود ۶۷۲ میلیون تومان برای آزادی آنان نیاز است.

امیری اظهار کرد: در جشن گلریزان سال گذشته که در زندان شهربابک برگزار شد ۸۴ میلیون تومان توسط خیرین جمع آوری شد که با کمک ستاد دیه استان و تخفیف شاکیان ۸ نفر از محکومین جرایم غیر عمد زندان شهربابک آزاد شدند.

انتهای پیام/ی

برگزاری جشن گلریزان در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.