مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ازاجرای ۴۰ برنامه محوری به مناسبت سال روز فتح خرمشهر دراستان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  فخر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی  صبح امروز در نشت خبری  تشریح برنامه‌های سال روز فتح خرمشهر گفت:در روز سوم خرداد با به پیروزی رسیدن کامل عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی نزدیک به 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در نهایت فتح شهر خرمشهر یکی از نقاط حماسی دوران دفاع مقدس رقم خورد.

وی  با اشاره به اینکه تعدادی از رزمندگان استان خراسان جنوبی نیز در این عملیات نقش گسترده‌ای داشتند و در آن زمان علاوه بر نیروهایی که از شهرستان‌های مختلف در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند افزود:  سه گردان از رزمندگان خراسان جنوبی در عملیات آزاد سازی خرمشهر حضور داشته اند که شهید رجبعلی آهنی، شهید محمد حسن فایده و محمد جواد اخوند زاده از سرداران گردان‌های خرمشهر بوده اند.

فخر گفت: با توجه به اهمیت عملیات فتح خرمشهر و نگاه ویژه‌ای که همه جهانیان به این پیروزی داشتند اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که طی سه روز این برنامه‌ها در سطح استان اجرایی می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبیازجمله برنامه‌های تدارک دیده در راستای سالروز فتح خرمشهر را همایش خواهران زینبی در محل مکتب نرجس، مراسم صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی، تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم استان، رونمایی از استیکر‌های شبکه‌های اجتماعی، پخش ویژه برنامه بانگ مقاومت و پیروزی  اعلام کرد.

وی همچنین  غبار روبی و عطر افشانی گلزارشهدای سراسر استان، همایش مقاومت و پیروزی ویژه بانوان دربوستان شعبانیه، صبحگاه مشترک جهادگران و پیشکسوتان جهاد کشاورزی همچنین سخنرانی فرماندهان و نیرو‌های مسلح قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان از دیگر برنامه های سالروز آزادی خرمشهر عنوان کرد.

فخر افزود:جشنواره پروازساعت ۸:۳۰ صبح جععه چهارم خرداد ماه سال جاری در محل باند قدثیم فرودگاه بیرجند توسط شهرداری برگزار خواهد شد از عموم مردم خواستار شرکت در این جشنواره را داریم.

وی گفت:اجرای طرح ملی سبک زندگی جهادی که شنبه پنجم خرداد ماه از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار خواهد شد ویژه خواهران دستگاه‌های اجرایی، طلبه و بسیجی است که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

فخر در پایان اظهار کرد: برپایی شب‌های شعر و خاطره گویی درهمه شهر‌های استان، برپایی کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها، سرکشی از خانواده‌های شهدا و فعال نمودن و استفاده مفید از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های تدارک دیده در راستای فتح خرمشهر در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ ط آ

افتتاح سبک زندگی جهادی در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.