حریرچی در خصوص مصرف خودسرانه قرص ریتالین در ایام امتحانات و عوارض آن توضیحاتی داد.

فروش قرص ریتالین در ایام امتحانات 50 درصد بالا می رودایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استفاده نامناسب از قرص ریتالین، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای امتحانات، دانشجویان و دانش آموزان برای رفع بی خوابی و افزایش تمرکز از قرص ریتالین استفاده می کنند؛ در این روزها فروش این دارو حدود 50  درصد افزایش می‌یابد، متاسفانه بنا بر بررسی‌ها 5 درصد دانشجویان و 4.5 درصد دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان ریتالین مصرف می‌کنند.

این سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه  مصرف قرص ریتالین عوارض جدی برای بدن دارد، گفت: حالت تهوع، استفراغ، اضطراب و اعتیاد آوری از عوارض این دارو است، حتی در برخی مواقع باعث مرگ فرد نیز می‌شود؛  به دانش آموزان، دانشجویان و خصوصا خانواده‌ها توصیه اکید داریم که از مصرف این دارو پرهیز کنند.

حریرچی با بیان اینکه قرص ریتالین تاثیری در کاهش خواب و افزایش تمرکز ندارد، خاطر نشان کرد: این دارو برای کودکان پیش فعال تجویز می‌شود و به جز این گروه، کسی نباید از آن استفاده کند.

انتهای پیام/ 

افزایش مصرف قرص  ریتالین در زمان امتحانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
خدا به دانش اموزان و خانواده هایشون کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
باید پرسید کی این قرص ها رو به اینها میفروشه که اینا اینقدر راحت گیر میارن و میخورن؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
اگر اینقدر خطرناک پس چرا داروخانه ها راحت در اختیار دانش اموزان قرار میدهند اگر هم خطرناک نیست شما چرا اینقدر دامن میزنید؟ تکلیف خانوادهها را روشن کنید
آخرین اخبار