۱۸ آزمایشگاه در شاخه‌های تخصصی زیست فناوری در مازندران فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جهانشاهی مدیر اجرای سند توسعه فناوری نانو و بیوتکنولوژی در مازندران گفت: ۱۸ آزمایشگاه در شاخه‌های تخصصی زیست فناوری در مازندران فعالیت دارند که با تجهیز دستگاه‌های بسیار پیشرفته پژوهش‌های سطح ملی را اجرا می‌کنند.

وی افزود: یک فروند شناور هزار و ۱۰۰ تنی در دریای خزر برای پژوهش‌های دریایی و ۱۵ ایستگاه تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی برای طرح‌های آزمایشی درباره گیاهان دارویی، برنج، مرکبات و درختان باغی، پرورش انواع آبزیان، گلخانه‌های تحقیقاتی و بانک ژنتیک گیاهی در تولید علوم بیوتکنولوژی در مازندران فعالیت دارند.

جهانشاهی گفت: تعداد طرح‌های تحقیقاتی خاتمه یافته ودر دست اجرای دانشگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران در حوزه زیست فناوری به بیش از ۶۰ طرح می‌رسد.

اداره کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران اعلام کرد، ۱۵ رشته تحصیلی و ۱۲ واحد آزمایشگاهی در حوزه زیست فناوری مراکز آموزش عالی استان فعالیت دارند.

این مراکز مربوط به گروه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، علوم انسانی، بین رشته‌ای و علوم پایه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده وهم اکنون هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های مازندران مشغول به تحصیل هستند.

در این گزارش آمده است: با راه اندازی نخستین دوره‌های بیوتکنولوژی در مازندران از سال ۸۵ تاکنون ۶۵۰ نفرازمراکز آموزش عالی استان فارغ التحصیل شدند.

استان مازندران با تولید سالانه ۷ ونیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و جمعیت ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر و وسعت ۲۴ هزارکیلومتر مربع، از استان‌های شاخص کشور در بیوتکنولوژی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ

رونق آزمایشگاه‌های زیست فناوری در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.