۱۳ هزار نفر دوماه اول سال جاری به کتابخانه‌های رامسر مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زینب طالشی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامسر از طرح توسعه کتابخانه احمری نژاد این شهرستان خبر داد.

وی گفت: این کتابخانه به همت خیر کتابخانه ساز بنا شد و طرح توسعه آن با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

طالشی با بیان اینکه شهرداری‌های رامسر و کتالم و ساداتشهر تعامل بسیار خوبی در ترویج فضای فیزیکی و اجتماعی دارند، افزود: اداره کتابخانه‌ها با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف سعی در جذب کتابخوان دارد تا بتواند با ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه را به سمت توسعه پیش ببرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی رامسر گفت:  ۱۳ هزار نفر  دو ماه امسال به کتابخانه‌های این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۷۸۰۰ جلد کتاب به امانت داده شده است.

وی افزود: در دوماه اول سال جاری ۳۱۷ نفر به عضویت کتابخانه‌های این شهرستان درآمدند و تعداد ۱۰۷۹ نسخه کتاب نیز در این مدت به کتابخانه‌های شهرستان اضافه شد.

طالشی گفت: ۸۵۰ نفر پارسال  در طرح رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و کتاب شرکت کردند که ۲ نفر نیز موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند.

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در این نشست با بیان اینکه باید پای روسای ادارت به کتابخانه‌ها باز شود، گفت:: طرح هر شورای اداری یک کتاب در شهرستان رامسر اجرا می‌شود که زین پس روسای ادارت نیز باید در معرفی و ارائه خلاصه کتاب همت کنند.

وی افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و باید بیش از پیش در این حوزه مطالب تحلیلی خود را ارائه دهند.

ایجاد کافه کتاب، احداث کتابخانه سیار در روستا‌ها، جشنواره‌های کتابخوانی برای مدیران و عموم مردم، احداث کتابخانه ساحلی، ایجاد ان جی او کتابخوانی و ارائه کتاب در تاکسی‌ها از جمله پیشنهادات و مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.