طی ۵ سال گذشته در چهارمحال و بختیاری:

رشد ۲ برابری صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

مدیر صنایع جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از رشد ۲ برابری صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش طی ۵ سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طهمورث فتاحی با بیان اینکه در طول ۵ سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری جهش خوبی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی داشته است گفت: طی این مدت شاهد رشد ۲ برابری این صنایع در استان بودیم.

وی افزود: هم اکنون ضایعات بخش کشاورزی در کل کشور ۳۰ درصد و این میزان در چهارمحال و بختیاری حدود ۲۰ درصد است.

مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سالانه از مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان، حدود ۸۰۰ هزار تن فرآوری می‌شود.

فتاحی با اشاره به راه‌اندازی اولین کارخانه پرتودهی گاما در چهارمحال بختیاری در آینده نزدیک ادامه داد: با افتتاح این کارخانه، ضایعات محصولات کشاورزی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر این استان با تولید حدود ۴۰ درصد از خوراک آبزیان مورد نیاز کشور، یکی از قطب‌های تولید این محصول به شمار می رود.

فتاحی افزود: در سال گذشته، ۶ هزار و ۵۰۰ تن خوراک آبزیان از چهارمحال بختیاری، به کشور‌های افغانستان، عراق، تاجیکستان و ترکیه صادر گردید.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری هم اکنون رتبه دوم تولید شیر در کشور را نیز داراست که پیش از ۷۰ درصد شیر تولیدی استان به سایر محصولات و فرآورده‌ها تبدیل می‌شود.

فتاحی همچنین گفت: در سال گذشته ۵۲۰ تن شیر خشک نوزاد در این استان تولید و به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه، چین و آلمان صادر شد.

انتهای پیام/ز

ضایعات  ۲۰ درصدی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.