رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: تحریم‌ها مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد کرد اما به گونه ای نبود که باعث توقف کار دانشگاه شود.

تحریم ها  باعث توقف در دانشگاه شریف نشده است/تولید محصول آی تی در دانشگاه شریف با توجه به تحریم هامحمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و برنامه ریزی برای تحقق آن در دانشگاه گفت: در واقع شعاری که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است در سرنوشت کشور و مردم نقش بسیار مهمی  دارد که بايد در اقدامات و برنامه‌ريزی ها به آن توجه داشت، ما باید ببینیم دانشگاه‌ها در این قسمت می‌توانند چه کاری انجام دهند، طبیعی است که دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند محصولی را تولید کند و این امر با کمک جامعه و مسئولان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: جامه عمل پوشاندن به شعار سال و تشویق مردم به حمایت از کالای داخلی، فقط با افزایش کیفیت محصولات داخلی ممکن است،  باید بتوانیم  زمینه‌ای رقابتی  برای کالاهای داخلی با تولیدات خارجی که وارد کشور می شوند، فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: با ادامه همین مسیر دانشگاه ها ملزم می‌شوند که پژوهش های خود را به سمت نیازهای کشور سوق دهند و از طرفی دیگر تولید کنندگان، صنایع و دستگاه های اجرایی باید بپذیرند که راه حل مشکلاتشان بر پایه علم است و این فرآیند نتیجه مطلوبی دارد، در چنین شرایطی کالای داخلی نه تنها بازار ایران را فتح خواهد کرد بلکه در صحنه بین المللی هم جایگاه خوبی پیدا می‌کند. 

فتوحی تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش بسیار موثری داشته باشند، باید رابطه خوبی با صنعت داشته باشیم اگر دانشگاه بتوانند ارتباط خوبی با صنعت و جامعه  برقرار کند، محصولات داخلی با کیفیت بالا تولید می‌شود.

فرهنگ سازی گامی موثر در تحقق شعار سال

وی در ادامه به مسئله فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به  نقش مهمی که دانشگاه‌ها در کشور دارند می‌توانند در زمینه حمایت از تولیدات داخلی فرهنگ سازی کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: برخی از  تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های این دانشگاه  در داخل کشور وجود ندارد، به همین دلیل مجبوریم  این تجهیزات را وارد کنیم در واقع هدف ما این است که ابتدا از محصولات داخلی استفاده کنیم.

فتوحی در ادامه به بحث تحریم ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف از دوران قبل از برجام تا امروز در تحریم است، همانطور که برخی افراد و سازمان‌ها از سوی برخی نهادهای جهانی با تحریم مواجه شدند.

وی بیان کرد: به هرحال تحریم ها مشکلاتی را ایجاد کردند ولی به گونه ای نبوده است که باعث توقف کار دانشگاه شود و حتی در بعضی از مواقع فعالیت‌های خوبی انجام شد و  دانشگاه شریف در تولیدات محصولات خاصی بخصوص در بخش  آی تی نقش موثری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار