معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با اشاره به فعالیت ۱۳۶ مرکز بهداشتی و درمانی، چنین فعالیتی را از اولویت برنامه‌های این بنیاد دانست.

فعالیت ۱۳۶ مجموعه درمانی بنیاد شهید در سراسر کشورعبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: با توجه به اهمیت اجرای سیاست‌های بهداشتی برای ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر شایع همچون فشار خون و دیابت در زمره اولویت‌های اصلی بخش بهداشت و درمان بنیاد شهید قرار گرفته است و برنامه‌های ویژه برای اجرای آن در حال پیگیری است، علاوه بر آن انجام خدمات توانبخشی و برنامه‌های مرتبط با این حوزه نیز از دیگر اهداف بخش درمان بنیاد شهید طی سال جاری است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حوزه‌های توانبخشی افزود: با راه اندازی مراکز ویژه توانبخشی در هر استان انتظار می‌رود که به زودی متخصصان برجسته این حوزه حداقل در هر مرکز مستقر شوند که در این راستا هماهنگی‌های مربوطه با دستگاه‌های مرتبط در دست اقدام قرار گرفت که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: به طور کلی  136 مرکز فعال در حوزه بهداشت و درمان این بنیاد در سراسر کشور استقرار دارند که به صورت 24 ساعته و در شیفت‌های کاری مختلف در حال خدمت‌رسانی به مراجعان هستند.

عباسی اظهار کرد: 10 بیمارستان روانپزشکی، حدود 20 کلینیک ویژه پزشکی، 16 مرکز توانبخشی و 90 مرکز مشاوره در کشور با هزینه‌های بنیاد شهید در حال خدمت‌رسانی به خانوارهای تحت پوشش این بنیاد و حتی سایر مراجعان هستند که بیشتر بار مالی این خدمات بر دوش بنیاد است.

انتهای پیام/

اولویت های برنامه های بنیاد شهید در حوزه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار