۶۰ بیمار مبتلا به بیماری های پوستی روستا‌های درمیان خراسان جنوبی با همت پزشک بدون مرز مازندرانی ویزیت رایگان شدند.

اعزام کاروان سلامت به روستا‌های درمیان استان خراسان جنوبی با حضور پزشک بدون مرزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از روابط عمومی هلال احمر مازندران با توجه به بیماری پوستی شایع در این مناطق، تیم اعزامی با رویکرد درمان این بیماری با همراهی دکترعمادی پزشک متخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران و داوطلب و عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر مازندران به محل اعزام شدند.

تیم اعزامی به بررسی، درمان و آموزش بیش از ۶۰ نفر از بیماران اهالی روستا‌های ذکری و گل نی اقدام کردند و کلاه آفتابی، دارو‌های مورد نیاز از قبیل کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده و پماد‌های مرتبط با بیماری به صورت  رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

سید ناصر عمادی پزشک داوطلب هلال احمرمازندران آفتاب تند و وزش باد‌های موسمی با ذرات شن و عدم آگاهی ساکنین منطقه نسبت به نحوه مراقبت پوست، را از مهمترین دلیل این بیماری دانست.

وی یکی از نیاز اساسی منطقه را مباحث آموزشی در راستای بهداشت و درمان بیان کرد و افزود: با توجه به همراهی جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی، این تیم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران پس از ماه رمضان برای بررسی مجدد و ارزیابی روند درمان به منطقه باز خواهد گشت.

انتهای پیام /ر

حضور پزشک بدون مرز در استان خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.