ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت:: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون، 472 هزار تن به ارزش 345 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 30 درصد و از نظر ارزش 35 درصد افزایش دارد.

افزایش 30 درصدی صادرات کالا از خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  امید جهانخواه افزود: زعفران، کف پوش منگوله بافت و سیب عمده اقلام صادراتی امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی بوده که به کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی گفت:: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در 2 ماه امسال یک میلیون و 523 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 19 میلیون و 907 هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت میزان واردات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی 69 هزار تن به ارزش 75 میلیون و 800 هزار دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 30 درصد و از نظر ارزش 36 درصد افزایش دارد.

جهان خواه افزود: پنبه، واگن‌های روباز با دیواره‌های جدانشدنی، برنج و دانه‌های کلزا عمده اقلام وارداتی به گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در 2 ماه امسال بوده که بیشتر از کشور‌های ترکیه، فدراسیون روسیه، امارات متحده عربی و ازبکستان وارد شده است.

وی گفت:: براساس میزان صادرات و واردات کالا در گمرکات و بازارچه‌های مرزی، مبادلات تجاری این استان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته و تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در این مدت مثبت و معادل 278 میلیون دلار است.

در خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان فعال است.

انتهای پیام // ف. م
 
 

از ابتدای امسال تاکنون ؛
افزایش 36 درصدی واردات کالا در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.