کشف حیات در سیارات دیگر و اطلاعات فرازمینی اهمیت بسیاری زیادی در آینده انسان‌ها دارد و برخی اشخاص برای کسب این اطلاعات زحمات زیادی کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فضانورد، آلن بین (Alan Bean)، که خلبان فضاپیمای آپولو ۱۲ بود پس از یک دوره بیماری کوتاه در هوستون آمریکا در ۸۶ سالگی درگذشت. فضاپیمای آلن بین، در سال ۱۹۶۹ برای بار دوم بر کره ماه فرود آمد.


از جمله دیگر ماموریت‌های درخشان آلن بین، استقرار در ایستگاه فضایی آمریکا به نام Skylab درسال ۱۹۷۳ به مدت ۵۹ روز زمینی را نام برد.


بین درمجموع حدود ۶۹ روز زمینی را در فضا گذراند که حدود ۳۱ ساعت آن در کره ماه بود.


پس از اتمام ماموریت در ناسا، آلن بین، به حرفه نقاشی روی آورد و حدود ۴۰ سال به خلق تصاویری هنری از ماموریت‌های فضایی خود و دیگر همکارانش پرداخت.


با مرگ بین، تنها ۴ فضانورد، باز آلدرین، دیوی اسکات، چارلی دوک و جک اشمیت از مجموع فضانوردانی که به کره ماه سفر کرده‌اند باقی ماندند.
آلن بین درسال ۱۹۳۲ به دنیا آمده بود و مدرک تحصیلی او درمقطع کارشناسی مهندسی هواپیما بود، او درسال ۱۹۶۳ جزء یکی از ۱۴ فضانورد انتخابی ناسا برای سفر به کره ماه انتخاب شد و همراه با آپولو ۱۲ به ماموریت فضایی پرداخت.


او همیشه درباره آثار هنری خود این نظر را داشت که"من خودم را فضانوردی که نقاشی می‌کند نمی‌دانم بلکه من هنرمندی هستم که زمانی فضانورد بوده ام".
منبع: dallasnews
انتهای پیام/

آلن بین، خلبان فضانورد آپولو ۱۲ درگذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار