تیم ملی جودو کشورمان در رقابت‌های گرندپری چین از کسب مدال بازماند تا روند ناکامی‌های ورزشکاران ایران در رقابت‌های بین المللی ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب علیرضا خجسته، محمد محمدی بریمانلو، وحید نوری و جواد محجوب به سرمربیگری محمد منصوری راهی رقابت‌های گرندپری در کشور چین شد.

نمایندگان کشورمان از روز نخست رقابت‌ها روی تاتامی رفتند و با حریفان خود به رقابت پرداختند.

  • علیرضا خجسته نخستین نماینده کشورمان بود که در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم بعد از یک دور استراحت برابر "جاکو والویس" نماینده کانادا به پیروزی رسید، اما در دور بعد برابر "یلدوز ژوماکانوف" از قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا روز نخست این مسابقات با شکست و حذف نمایندگان کشورمان همراه باشد.

جودو باز هم در حسرت مدال سوخت

  • محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن ۷۳ کیلوگرم کشورمان که از امید‌های کسب مدال در این وزن بود در روز دوم مسابقات پس از یک دور استراحت برابر "جورج فرناندز" نماینده کشور پرتغال شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا روند ناکامی‌های تیم ملی جودو در رقابت‌های گرند پری ادامه دار شود.

جودو باز هم در حسرت مدال سوخت

تداوم ناکامی‌های جودکاران در سومین روز مسابقات

  • وحید نوری سومین نماینده ایران در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم بود که روز سوم و پایانی این رقابت‌ها روی تاتامی رفت و در اولین دیدار خود نتیجه را به "اسلام کازبازیف" از کشور قزاقستان واگذار کرد و حذف شد.

جودو باز هم در حسرت مدال سوخت

  • جواد محجوب آخرین نماینده جودو ایران در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم پس از یک دور استراحت، حریفی از قزاقستان را شکست داد و برابر نماینده مغولستان در یک دقیقه "ایپون" شد و راهی جدول شانس مجدد شد. او در این مرحله حریف قرقیزستانی را شکست داد و برای کسب مدال برنز به مصاف حریف برزیلی رفت و مقابل این حریف شکست خورد و از کسب مدال بازماند.
  • تیم ملی جودو کشورمان همچنان روی خط ناکامی‌ها قرار دارد و نتوانسته آن طور که باید در مسابقات برون مرزی نتیجه بگیرد و این در حالی است که پیش از این دوره از مسابقات گرندپری، تیم ملی جودو در تورنمنت روسیه با هشت ورزشکار حاضر شد که هفت نفر از آن‌ها در دیدار‌های نخست خود برابر حریفان نه چندان نامی شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند و تنها وحید نوری توانست چند پیروزی کسب کند که این ورزشکار هم در گرندپری چین نتوانست به مرحله کسب مدال برسد و در همان مرحله ابتدایی حذف شد.

جودو باز هم در حسرت مدال سوخت

  • شکست و حذف نمایندگان جودو کشورمان در رقابت‌های مختلف نشان از عملکرد ضعیف کادرفنی دارد که نتوانسته تیم را برای حضور در رقابت‌های مختلف آماده کند.
  • با این تفاسیر ایران نتوانست آن طور که باید و شاید در مسابقات گرندپری ۲۰۱۸ حاضر شود، هرچند که شانس و فرصت زیادی برای پیروزی داشت، اما بدون کسب مدال و افت نسبت به سال‌های گذشته این گرند پری را به پایان رساند.
  • تیم ملی جودو ایران با این نتیجه کسب شده و باخت‌هایی با اختلاف امتیاز زیاد ملی پوشان نشان داد که خبری از آن تیم جودو سال‌های گذشته نیست.

جودو باز هم در حسرت مدال سوخت

جودوکاران نامی ایران از کسب مدال بازماندند

  • بازیکنان بزرگ ایران نظیر جواد محجوب و محمد محمدی بریمانلو با شکست مقابل حریفانشان در مراحل ابتدایی رقابت‌ها نشان دادند که هنوز جودوکاران با روز‌های اوج خود بسیار فاصله دارند. محدود کردن تیم ملی تنها به چند بازیکن که در گذشته روی آن‌ها سرمایه گذاری شده است نه تنها باعث کسب نتیجه دلخواه نمی‌شود بلکه بستر لازم برای دیگر جودوکاران هم در تمامی رده‌ها فراهم نخواهد شد.
  • تیم ملی جودو کشورمان بعد از اینکه در تورنمنت روسیه شکست خورد با چهار نماینده راهی کشور چین شد و باز هم نتوانست نتیجه لازم را بدست آورد و شاید دیگر کمتر تیمی در جهان به ایران به چشم حریفی قدرتمند نگاه کند.
  • تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی فرصت دارد که چه از نظر جسمی و فنی و چه از نظر ذهنی و روانی آسیب شناسی و ترمیم شود تا شاید مسابقات گرندپری، بازی‌های آسیایی و دیگر رقابت‌ها را با عناوین بهتری به پایان برساند تا باز هم تیم ملی جودو به عنوان حریف جدی تری در رقابت‌های بین المللی مطرح شود.
  • مردان جودو کشورمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را پیش رو دارند. رقابت‌هایی که از نظر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو مهم است و از همین رو تیم ملی با سه نماینده راهی جاکارتا می‌شود تا بتواند با شانس کسب مدال و سهمیه المپیک را افزایش دهد.

بیشتر بخوانیم:

جودو باز هم در حسرت مدال سوخت

اصرار به حضور در مسابقات مختلف باعث خستگی جودوکاران شد

  • آرش میراسماعیلی پیشکسوت جودو کشورمان درباره شکست‌های مختلف تیم ملی جودو در رقابت‌های برون مرزی گفت: اصرار به حضور در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف نتیجه‌ای به غیر از خستگی و تداوم ناکامی برای تیم ملی جودو نداشته است. اگر هدف آمادگی بازیکنان است می‌توانیم با برگزاری اردو‌های مشترک هم سطح آمادگی ملی پوشان را ارتقا دهیم.
  • او ادامه داد: از الان رقابت‌هایی که در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو موثر هستند آغاز شده و شکست ملی پوشان ما در مسابقاتی مانند گرند پری علاوه بر تاثیر روی رنکینگ ورزشکاران، آن‌ها را از نظر روحی و روانی بهم ریخته می‌کند و در آستانه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی این موضوع می‌تواند لطمه‌ای به عملکرد آن‌ها بزند.

جودوکاران ما پتانسیل کسب مدال را دارند

  • میراسماعیلی افزود: حضور مداوم در تمام رقابت‌ها باعث فرسودگی ورزشکاران می‌شود و این اتفاق روحیه ملی پوشان را کاهش می‌دهد. جودوکاران ما پتانسیل کسب مدال را دارند، اما خستگی روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی گذاشت. برنامه ریزی تیم ملی مناسب نیست و با توجه به اینکه تیم‌ها در جودو قدرتمند شدند نتیجه این برنامه‌ها فقط باعث ناکامی تیم می‌شود.

کار تیم ملی جودو در آسیا سخت شده است

  • او تصریح کرد: نتایجی که تیم‌ها در این گرند پری بدست آوردند نشان می‌دهد که کار ما در آسیا هم سخت شده چرا که تیم‌هایی از آسیا موفق به کسب مدال شدند که در رقابت‌های اندونزی حضور دارند و این موضوع کار را برای موفقیت ملی پوشان ما در بازی‌های ۲۰۱۸ سخت می‌کند.
  • میراسماعیلی عنوان کرد: باید مشخص شود که با چه هدفی در تورنمنت‌های مختلف حاضر می‌شویم و در برنامه ریزی تیم ملی شرکت در این رقابت‌ها در کدام فصل از آمادگی ملی پوشان تعریف شده است اگر این موضوع مشخص نباشد نتیجه آن فقط شکست‌ خواهد بود.
  • او ادامه داد: جواد محجوب و محمد محمدی بریمانلو که از مدعیان کسب مدال هستند و در رقابت‌های مختلف هم افتخار آفرینی کردند نیاز به حضور در تورنمنت‌های پشت سر هم ندارند و فقط کافی است که در اردوی مشترک تمرینات مناسبی را پشت سر بگدارند و نهایتا در چند تورنمنت برای ارزیابی آمادگی خود حاضر شوند. در آستانه بازی‌های آسیایی شرکت در تورنمنت‌های مختلف مناسب نیست و نتیجه خوبی را در ندارد.

مسئولان فدراسیون پاسخگوی باخت‌های تیم ملی نیستند

  • میراسماعیلی در ادامه بیان کرد: متاسفانه مسئولان فدراسیون پاسخگوی باخت‌های سریالی تیم ملی در رقابت‌های برون مرزی نیستند در حالی که جامعه ورزش باید بداند که دلیل این شکست‌های متوالی چیست.
  • پیشکسوت جودو کشورمان خاطر نشان کرد: امیدوارم که فدراسیون به مسئولان و ناظرین وزارت ورزش وجوانان پاسخگو باشد و در مورد این برنامه ریزی‌های ناموفق و شکست‌های متوالی تیم ملی توضیح دهد تا در آینده شاهد موفقیت ملی پوشان در مسابقات باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار