مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: تعداد افراد بی سواد در برخی شهرستان های استان به حداقل رسیده است.

94.5 درصد جمعیت استان ایلام باسواد هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;اسفندیار رستم زاد مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اعلام کرد: مجموع جمعیت 10 تا 49 ساله های  استان 392 هزار و 128 نفر است که از این تعداد 21 هزار و 339 نفر را افراد بی سواد تشکیل می دهد.

وی نرخ باسوادی این جمعیت را 94.5 درصد عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و سرشماری انجام گرفته در سال 95، بیش از 21 هزار نفر از این افراد بی سواد بوده که باید شناسایی و زیر پوشش آموزش های این مرکز قرار گیرند.

رستم زاد اضافه کرد: تعداد افراد بی سواد در برخی شهرستان ها به حداقل رسیده بطوری که بر اساس آمار سال 90، تعداد بی سوادان  استان 28 هزار و 587 نفر بود که این رقم در چند سال اخیر کاهش یافته است.

 مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: هدفگذاری نهضت در این زمینه، جذب تمامی افراد بی سواد و پوشش کلی آنها در آینده است که در صورت جذب، معضل بی سوادی در این استان ریشه کن می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای شناسایی و جذب این افراد در دستور کار این سازمان قرار دارد گفت: امسال سه هزار و و 874 نفر بیسواد در استان زیر پوشش آموزش های سواد آموزی این سازمان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/اس

 

5.5 درصد جمعیت ایلام از نعمت سواد بی بهره اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.