علی جمالی گفت: با توجه به افزایش کلاهبرداری پیامکی و تلفنی ، مردم اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

مردم هشدارهای پلیس در فضای مجازی را جدی بگیرند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت:  یکی از جرایمی که امروزه در فضای مجازی وجود دارد و مبالغ زیادی از همشهریان عزیز سرقت می‌شود کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک یا تماس‌های تلفنی است.

وی افزود: افراد کلاهبردار با ارسال پیامک و برقراری تماس با افراد و طرح مواردی مانند برنده شدن در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و یا ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف از قربانیان درخواست می‌کنند جهت انجام مراحل دریافت جایزه خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

جمالی اضافه کرد: کلاهبرداران پس از جلب اعتماد قربانیان و مراجعه آنان به دستگاه‌های عابر بانک، آن هم در پایان وقت اداری و یا روزهای پنجشنبه و جمعه که دسترسی برای مسدود کردن کارت از سوی بانک ها میسر نیست اقدام و به عنوان اولین شگرد درخواست تغییر زبان دستگاه را می‌کنند و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد، رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2 را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با توصیه به عموم مردم یادآور شد: به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای واریز مبلغ به حسابتان صرفا داشتن شماره حساب یا شماره کارت بانکی کافی است و بقیه اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و حتی مراجعه شما به دستگاه خودپرداز هیچ لزومی ندارد. همچنین باید رمزهای بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و از اعدادی مثل شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشند استفاده نکنید.

انتهای پیام/اس

افزایش کلاهبرداری تلفنی و پیامکی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.