اجرای طرح جونده کشی در نی ریز برای مبارزه با بیماری سالک

در راستای کنترل بیماری سالک، عملیات لانه‌کوبی و جونده‌کشی در ۱۰ کانون روستایی آلوده به این بیماری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  علی آرا کارشناس مسوول بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز گفت: این برنامه در ابتدا با تشکیل کمیته برون‌بخشی بیماری سالک، با حضور بخشدار مرکزی، دهیاران و با هدف هماهنگی و اجرای طرح جونده کشی، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این کمیته، موانع اجرای این طرح در سال‌های گذشته و همچنین تعیین برنامه زمان‌بندی این عملیات در سال جاری، بررسی شد.

آرا، انجام این کار را حاصل هماهنگی و همکاری بخشداری مرکزی، دهیاران و شورا‌های روستا‌هایی که در کانون آلودگی قرار دارند دانست و با تاکید بر اطلاع رسانی درباره بیماری سالک به اهالی روستا‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه، عنوان کرد: در راستای این طرح، اجرای مرحله به مرحله و همچنین انجام آن طبق برنامه زمان‌بندی مشخص شده، بسیار مهم است.

این کارشناس مسوول بیماری‌های واگیر یادآور شد: این طرح از ابتدای اردیبهشت آغاز و با اجرای لانه‌کوبی در ۱۰ روستا و جونده کشی در پنج روستای آلوده به بیماری سالک، به پایان رسید.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه زخم بر روی بدن که طی دو هفته بهبود نیابد، در اسرع وقت به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و از هرگونه اقدام به خود درمانی بپرهیزند.

بیماری سالک از مهمترین بیماری‌های پوستی قابل انتقال از حیوان به انسان است که از راه نیش پشه خاکی آلوده به انگل هنگام تغذیه و خونخواری به انسان انتقال می‌یابد.
انتهای پیام/ر

اجرای عملیات جونده کشی

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار