فعالیت ۶۰ موسسه قرآنی در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از فعالیت ۶۰ موسسه قرآنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی دوشنبه شب در نشست صمیمی با فعالان قرآنی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۰ موسسه قرآنی زیر نظر  اداره کل فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند افزود: از این تعداد ۳۵ موسسه در زمینه  آموزش حفظ و مفاهیم قرآنی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۵ تا به امروز برای هیچ موسسه‌ای جواز فعالیت صادر نشده است، ادامه داد: توجه به موسسه‌های قرآنی، رشد روزافزون فرهنگ قرآنی را در جامعه در پی دارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به اقتصاد قرآنی اظهار کرد: منویات قرآن کریم باید به صورت کاربردی در امور جامعه کاربردی شود، زیرا این کتاب آسمانی درمانگاه عظیمی برای مسلمانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آموزش قرآن را باید در دانشگاه‌ها جدی‌تر دنبال کرد، گفت: کاربرد قرآن در رشته‌های متنوع دانشگاهی باید بیان شود، زیرا این امر از فراموشی قرآن در بین نسل جوان جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام خدایاری اضافه کرد: خانواده نخستین مدرسه برای فرزندانمان است و باید فرهنگ قرآنی را در بین خانواده‌ها رواج دهیم.

وی ایجاد اتحادیه قرآن و عترت ارومیه را از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و گفت: با حمایت استانداری آذرباجان غربی برای ایجاد و ساخت این اتحادیه زمینی جداگانه اختصاص یافته است.

توجه جدی به تشکل‌های قرآنی، ایجاد فرهنگسرای قرآن و عترت، راه اندازی صندوق ویژه حمایت از فعالان قرآنی و جمع آوری بانک اطلاعاتی جامع قرآنی از پیشنهادات فعالان قرآن آذربایجان غربی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برای بررسی و اجرای آن‌ها قول مساعد داد.

انتهای پیام/ن.م

برگزاری نشست صمیمی با فعالان قرآنی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.