کارشناس فوتبال کشورمان گفت: عیار تیم ملی ایران با وجود شکست برابر ترکیه در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص شد.

فنونی زاده: عیار تیم ملی فوتبال برابر ترکیه مشخص شدمرتضی فنونی زاده کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر ترکیه اظهار کرد: بازی تدارکاتی خوبی قبل از جام جهانی روسیه بود و عیار تیم ملی با وجود شکست برابر تیم ملی ترکیه مشخص شد.

او ادامه داد: تیم ملی فوتبال ترکیه یکی از تیم‌های درجه ۲ اروپا است، اما بازی تدارکاتی با این تیم باعث شد که تیم ملی نقاط ضعف و قوت خود را برای حضور در جام جهانی روسیه متوجه شود.

فنونی زاده بیان کرد: معتقدم فاصله زیادی در قلب دفاع تیم ملی وجود داشت، اما بیرانوند با واکنش‌های خوب خود مانع افزایش گل‌های تیم ملی ترکیه در ۱۰ دقیقه ابتدایی شد. تیم ملی کشورمان در ۲۰ دقیقه اول حرفی برای گفتن نداشت، اما به تدریج بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شدند و چند موقعیت گلزنی در محوطه جریمه ترکیه ایجاد کردند.

ترکیب تیم ملی برابر ترکیه اشتباه بود

فنونی زاده تصریح کرد: ترکیب تیم ملی برابر ترکیه اشتباه بود چرا که انصاری فرد و طارمی تمام کننده خوبی هستند و در بازی سازی مهارت چندانی ندارند، اما کی روش از این ۲ بازیکن به عنوان وینگر چپ و راست استفاده کرد که زیاد نتوانستند برای تیم ملی موقعیت گلزنی ایجاد کنند. تعویض‌ها هم در این بازی خوب نبود و کی روش زمانی که تیم ملی ۲ گل از حریفش عقب بود ابراهیمی یک هافبک دفاعی را جایگزین شجاعی کرد که اقدامش درست نبود.

رضائیان و چشمی در بازی با ترکیه عملکرد ضعیفی داشتند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد ضعیف مدافعان تیم ملی بیان کرد: رضائیان و روزبه چشمی در این بازی ضعیف عمل کردند و تنها پورعلی گنجی در میان مدافعان عملکرد خوبی داشت. از چشمی نمی‌شود ایراد زیادی گرفت چرا که او در پست‌های مختلف دفاعی بازی می‌کند و به نوعی سردرگم شده است.

فنونی زاده درباره عملکرد بیرانوند در درون دروازه تیم ملی اظهار کرد: بیرانوند در برابر تیم ملی ترکیه عملکرد بدی نداشت و در چند صحنه توانست مانع گلزنی حریف شود و در دریافت ۲ گل مقصر نبود.

غیبت سید جلال حسینی در قلب دفاع تیم ملی محسوس بود

او درباره اینکه نبود سید جلال حسینی در این بازی تاثیر گذار بود، گفت: بله غیبت سید جلال حسینی در قلب دفاع محسوس بود و اگر کی روش می‌خواست ترکیب تیم ملی را جوان کند باید منتظری و شجاعی هم خط می‌زد، اما او این کار را نکرد. نحوه بازی سید جلال حسینی بهتر از سایر مدافعان تیم ملی است و او می‌توانست نظم و سازماندهی به خط دفاع بدهد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه شکست برابر ترکیه کار تیم ملی را در جام جهانی سخت نمی‌کند، گفت: به طور حتم تیم ملی کار سختی برابر تیم‌های قدرتمند جهان در جام جهانی روسیه دارد و کی روش باید راهکاری برای رفع نقاط ضعف تیم ملی قبل از جام جهانی روسیه در نظر بگیرد. به نظر می‌رسد تیم ملی بازی تدافعی برابر حریفان خود در جام جهانی ارائه می‌دهد و فقط از ضربات ایستگاهی برای موقعیت سازی استفاده می‌کند.

فنونی زاده درباره راهکارش برای حضور مقتدرانه تیم ملی در جام جهانی روسیه بیان کرد: کی روش باید تغییر سیستم بدهد و از بازیکنان در پست تخصصی خود استفاده کند تا نتایج آبرومندانه در جام جهانی کسب کنیم.

او درباره دومین بازی تدارکاتی تیم ملی برابر تیم ملی یونان گفت: یونان یک تیم درجه ۲ اروپایی است، اما این قهرمان اروپا شده و به طور حتم بازی با این تیم می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد تا محک جدی در آستانه جام جهانی بخورند.

بیشتر بخوانیم:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار