مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: مردم خیر این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان روز دهم این ماه هزار و ۴۴۶ واحد خون اهدا کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: هزار و ۸۴۴ نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که هزار و ۴۴۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

خسروی افزود: اهدایی خون این مدت نسبت ماه‌های قبل در سیستان و بلوچستان ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین چهار هزار و ۴۶۲ واحد انواع فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان پخش شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ذخایر خونی استان به شدت کاهش یافته از مردم خواست در این روز‌ها یاری رسان این نهاد باشند.

خسروی اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹ تا ۲۴ آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ بیمار تالاسمی، ۷۶۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و ... در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/ع

اهدا خون مردم سیستان وبلوچستان

برچسب ها: رمضان 97 ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار