محمود محمدی نسب به انتقادات درباره اقدامات هلال احمر در زلزله کرمانشاه پاسخ داد.

نماینده کرمانشاه بگوید هلال احمر کجا ضعیف عمل کرده است/ شاید می توانستیم بهتر عمل کنیم، اما ضعیف نبودیمبه گزارش  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته فرهاد تجری نماینده مردم سر پل ذهاب در مجلس شورای اسلامی از عملکرد جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: هلال احمر با وجود اینکه در زلزله کرمانشاه می توانست خوب عمل کند، به دلیل عدم مدیریت به وظایف خود نتوانست عمل کند.

در خصوص این موضوع محمود محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر در گفتگویی با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطرح کرد: اگر اطلاعات دقیقی هست که نشان می دهد هلال احمر مدیریت خوبی در حادثه کرمانشاه نداشته، به ما ارائه بدهند؛ اما اگر منظور این است که هلال احمر می توانست بهتر عمل کند، ما این گزاره را می پذیریم.

وی اعلام کرد: در زلزله کرمانشاه مبلغ ۶۴ میلیارد تومان جمع آوری شد که از نظر ریالی رکورد  شکست. ما برای آگاه سازی بیشتر ریز گزارش این مبلغ را تا قبل از عید فطر به اطلاع مردم می رسانیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: ما این ۶۴ میلیارد را به چند گروه مختلف خاص و عموم خانوار های حادثه زده نوع اول و نوع دوم توزیع کردیم. به عنوان مثال بخشی از این کمک ها را به خانوارهایی که اعضای خانواده خود را از دست دادند، بخشی را به افرادی که دچار ضایعه نخاعی شده اند و ... داده ایم.

محمدی نسب عنوان کرد: در عید امسال به ۲۸ هزار خانواده زلزله زده که سرپرست خانواده بودند عیدی (نقدی) تعلق گرفت. با آغاز فصل تابستان، حدود ۱۲ روز پیش برای خرید کولر، یخچال و وسایل مایحتاج دیگر به ۳۰ هزار خانواده مبلغ دو میلیون تومان (به ازای هر خانواده) پرداخت کردیم.

محمدی نسب افزود: مطلوب است که این کمک ها را با تصمیم گیری، برنامه ریزی و الویت بندی پیش ببریم که شاید این هماهنگی ها در زلزله سرپل ذهاب کمتر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار