گرفته شدن تخلفات پزشکی از نظام پزشکی را تکذیب می‌کنمرئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بر اساس قانون مجلس همچنان رسیدگی به تخلفات پزشکی بر عهده این سازمان است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسیدگی به تخلفات پزشکی جز وظایف سازمان نظام پزشکی است اما اخیرا اخباری در فضای مجازی  مبنی بر منفک شدن رسیدگی به تخلفات پزشکی از سازمان نظام پزشکی مطرح می شود؛ اخباری که ماموریت سازمان نظام پزشکی را محدود می کند.

برای بررسی بیشتر این موضوع با ایرج فاضل‌ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت وگو داشتیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جدا شدن ماموریت  رسیدگی به تخلفات پزشکی از  سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: رسیدگی به تخلفات‌ پزشکی بر اساس قانون بر عهده سازمان نظام پزشکی است و تا زمانی که‌ این قانون در مجلس تغییری پیدا نکند سازمان نظام پزشکی متولی رسیدگی به تخلفات بوده و به شدت هرگونه اخباری مبنی بر جدا شدن کار رسیدگی‌ به تخلفات پزشکی را از سازمان نظام پزشکی تکذیب می‌کنم.

پیوند اعضای مرگ مغزی ناجی هشت بیمار نیازمند

وی در خصوص اهمیت اهدای عضو  گفت: اهدای عضو کاری  انسانی و شریف است و این کار با فتو‌ای امام ر‌احل برای بیماران مرگ مغزی در کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: مردم  تمایل زیادی به انجام کارهای انسان دوستانه و کمک به دیگران دارند و به همین دلیل بسیاری از بازماندگان و خانواده‌های شریف با وجود آنکه عزیز خود را از دست داده‌اند اجازه اهدای اعضای وی را به بیماران می‌دهند.

فاضل عنوان کرد: با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به 8 نفر زندگی دوباره‌ بخشیده می‌شود و امروزه این کار به خوبی در کشور انجام می‌شود.

تامین  70 درصد نیاز بیماران به وسیله اهدای عضو

رئیس سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: 70 درصد از اعضای مورد نیاز بیماران به ویژه کلیه از طریق اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دست می‌آید.

وی یادآور شد: از همه خانواده‌های داغداری‌ که اجازه اهدای عضو بیمار خود را می‌دهند تشکر و قدردانی‌ می‌کنم و امیدوارم این کار خداپسندانه‌ در میان همه مردم ایران فرهنگ‌ سازی شود و به جای پوسیده شدن اعضا در زیر خاک با اهدای عضو به دیگران زندگی دوباره به بیماران هدیه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار