استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در پیشگیری از وقوع جرم

رئیس دادگاه عمومی شاوور گفت: به منظور جلوگیری از افزیش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده بهینه کرد.

فاخر باوی، رئیس دادگاه عمومی بخش شاوور از توابع شهرستان شوش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور جلوگیری از افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و جهت ایجاد صلح وسازش باید از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده بهینه کرد.

وی افزود: شورای حل اختلاف شاوور با استفاده از ظرفیت بزرگان ،ریش سفیدان و همچنین نخبگان منطقه در 5 ماهه گذشته توانست بیش از 272 فقره پرونده کیفری و حقوقی را به صلح و سازش مختومه کند و این نشان دهنده این است که شورای حل اختلاف نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده به محاکم و ایجاد صلح و سازش پرونده ها دارد و باید این نهاد مردمی روز به روز مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد تا شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

باوی اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه و استفاده بهینه از ظرفیت شورای حل اختلاف از وقوع نزاع های دسته جمعی ،قتل و جرایم دیگر جلوگیری می شود و این همت مسئولین را بر تقویت این ظرفتهای خوب را می طلبد.

رئیس دادگاه عمومی شاوور در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف شاوور ،بر تسریع و دقت در رسیدگی پرونده ها در شورای حل اختلاف این بخش تاکید کرد.

انتهای پیام/م

پیشگیری از وقوع جرم با کمک شورای حل اختلاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.