وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ به طور رسمی جنرال «آستین اسکات میلر» را به عنوان گزینه خود برای سمت فرماندهی جدید نیروهای ناتو در افغانستان معرفی کرده است.

ترامپ رسما فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در افغانستان را معرفی کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ به طور رسمی جنرال «آستین اسکات میلر» را به عنوان گزینه خود برای سمت فرماندهی جدید نیروهای ناتو در افغانستان معرفی کرده است.

بر این اساس «میلر» قرار است جایگزین جنرال «جان نیکلسون» شود که از مارس 2016 فرماندهی جنگ افغانستان را بر عهده داشته است.

میلر نهمین جنرال آمریکایی است که در جنگ 17 ساله افغانستان کنترل نیروهای آمریکایی را در این کشور بر عهده داشته است.

میلر در حال حاضر رئیس فرماندهی مشترک عملیات ویژه آمریکاست. وی همچنین در نبرد موگادیشو در سال 1993 که در بین آمریکایی ها به «سقوط شاهین سیاه» مشهور است به عنوان فرمانده نیروهای دلتا خدمت کرده است. میلر به سبب اقداماتش در این نبرد یک نشان ستاره برنزی هم دریافت کرد. نبرد موگادیشو به عملیات نیروهای آمریکا علیه شبه نظامیان سومالیایی گفته می شود. میلر همچنین در چندین عملیات دیگر در بوسنی و سومالی و همچنین افغانستان و عراق حضور داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار