مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ولایت جوزجان اعلام کردند که از مجموع ۱۲۹ مرکز ثبت‎نام رای‎دهندگان این ولایت، ۶۱ مرکز آن بسته است.

حدود نیمی از مراکز ثبت نام رای دهندگان در جوزجان مسدود استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ولایت جوزجان اعلام کردند که از مجموع ۱۲۹ مرکز ثبت‎نام رای‎دهندگان این ولایت، ۶۱ مرکز آن بسته است.

امان‎الله حبیبی، رئیس کمیسیون ولایتی انتخابات در جوزجان گفت: ناامنی و نرسیدن مواد ثبت‎نام به این مراکز علل اصلی بسته بودن نزدیک به نصف مراکز ثبت‎نام رای‎دهندگان در جوزجان است.

وی بیان داشت: تاکنون به دلیل ناامن بودن راه‎های زمینی منتهی به ولسوالی‎های مردیان، قرقین و خم‎آب، مواد ثبت‎نام به این سه ولسوالی منتقل نشده است و طبعا مراکز ثبت‎نام نیز در آن‎ها باز نشده است.

وی اضافه کرد که آنها در ولسوالی درزاب این ولایت، به دلیل تهدیدات بلند امنیتی، قادر به گشایش مراکز ثبت‎نام رای‎دهندگان نیستند.

رئیس کمیسیون ولایتی انتخابات در جوزجان همچنین تاکید کرد که از شروع روند ثبت‎نام تاکنون، نزدیک به ۶۰ هزار نفر در این ولایت ثبت‎نام کرده‎اند که بیش از پنجاه درصد آن‎ها زن هستند.

روند ثبت‎نام رای‎دهندگان انتخابات افغانستان در ۲۵ حمل/ فروردین آغاز شد و قرار است تا ۲۲ ماه جوزا/ خرداد ادامه یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.