شناسایی ۵۹ آسانسور دارای نقص در خراسان جنوبی

سال گذشته یک هزار و ۴۷۰ مورد بازرسی از آسانسور‌های عمومی و دولتی استان انجام و ۵۹ مورد دارای نقص فنی و خراب تشخیص داده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مروی مقدم  مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی در کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گفت:سال گذشته یک هزار و 470 مورد بازرسی از آسانسورهای عمومی و دولتی استان انجام و 59 مورد دارای نقص فنی و خراب تشخیص داده شد.

 

وی افزود:سال گذشته برای بازرسی 490 آسانسور درخواست داده شد که میزان بازرسی های انجام شده 160 درصد افزایش یافت.


مروی مقدم با بیان اینکه آسانسورهای 47 دستگاه اجرایی،بیمارستان و بانک های استان مورد بازرسی قرار گرفت،گفت:از این تعداد 25 دستگاه آسانسور دارای ایمنی،استاندارد و گواهی بازرسی،17 دستگاه دارای آسانسورهایی با نقص فنی و پنج دستگاه با بازرسان همکاری نکرده یا دارای نقص بودند.


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت:متأسفانه نبود ضمانت های اجرایی و محدودیت های موجود در ورود به حریم خصوصی استفاده کنندگان از آسانسور از یک سو و نبود فرهنگ بازرسی ادواری در سطح جامعه از سوی دیگر منجر به تحقق نیافتن بازرسی ادواری در سطح استان و کشور شده است.


وی گفت:تعامل بیشتر دادگستری استان و اداره کل استاندارد برای ممانعت از بهره برداری آسانسورهای نا ایمن تا احراز شرایط استاندارد و به منظور حفاظت و صیانت از ایمنی شهروندان از دیگر پیشنهادات وی در این خصوص بود.


مروی مقدم یادآور شد:همچنین باید به مدیران ساختمان دارای آسانسور مبنی بر مسئولیت های ایشان در برابر حوادث آسانسور و لزوم انجام بازرسی ادواری سالانه و سرویس و نگهداری ماهانه توسط شرکت های واجد شرایط اطلاع رسانی گسترده انجام شود.


دبیر کارگروه استانداردسازی بر همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مبنی بر جلوگیری از فعالیت شرکت های نصاب فاقد مجوزهای قانونی تأکید کرد و گفت:پیشنهاد می شود بانک ها برای اعطای تسهیلات مسکن و صدور بیمه نامه منوط به أخذ گواهینامه بازرسی آسانسور ورود کنند.


مروی مقدم به دستورکار دوم این جلسه مبنی بر بازرسی از شهربازی ها،زمین های بازی و مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: براساس مصوبات یکصد و پنجمین اجلاس شورای عالی استاندارد در سال 83 تجهیزات زمین بازی مستقر در پارک ها و مدارس (تولید،نصب و بهره برداری) و کنترل دوره ای آنها تجهیزات شهربازی ( طراحی و ساخت،تعمیر، نگهداری و بازرسی) مورد تصویب قرار گرفت.


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد:سال گذشته 75 مورد بازرسی از 95 مورد تجهیزات مهدهای کودک استان انجام و 51 مورد منجر به جمع آوری تجهیزات شد.


وی ادامه داد:همچنین عدم انطباق های سازه ای 46 درصد،عدم انطباق های مربوط به تعمیر و نگهداری 41 درصد،عدم انطباق مربوط به مستندات هفت درصد،عدم ایمنی فضای داخلی مهدکودک 73 درصد و عدم انطباق نصب وسایل گازسوز 13 درصد گزارش شد.


مروی مقدم گفت:همچنین سال گذشته 27 مورد بازرسی از 201 مورد تجهیزات زمین های بازی استان انجام و 18 مورد منجر به جمع آوری تجهیزات شد.


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی افزود:با توجه به نتایج به دست آمده از اجرای این طرح پیشنهاد می شود ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش استان (در ارتباط با مهدهای کودک زیر نظر اداره آموزش و پرورش) به عنوان یک دستور سازمانی مهدهای کودک را ملزم به استانداردسازی تجهیزات زمین بازی موجود در مهدها کند.


وی تأکید کرد:شهرداری ها،دهیاری ها و مدیران مهدهای کودک هنگام تأمین کالا فقط از تولیدکنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد استفاده کند.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: صنعت ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار